//
کدخبر: ۷۱۲۱ //

عبور قیمت سکه از مرز ۱۲ میلیون ریال به سبب افزایش نرخ ارز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تنها دلیل افزایش قیمت انواع سکه و طلا در بازار را افزایش نرخ دلار عنوان کرد و گفت: پس از چند روز سکون و رکود، امروز رونق نسبی به بازار بازگشته است.

عبور قیمت سکه از مرز 12 میلیون ریال به سبب افزایش نرخ ارز

 

«محمد کشتی آرای» در گفت وگو با فرتاک نیوز  افزود: امروز (یکشنبه) بازارهای جهانی تعطیل است؛ بر این اساس قیمت اونس جهانی طلا ثابت مانده است و تا فردا نیز تغییر نمی کند.

به گفته وی، در این شرایط تنها دلیل افزایش قیمت انواع سکه در بازار، رشد نرخ دلار است.

کشتی آرای اضافه کرد: در چند روز گذشته به دلیل سرمای شدید هوا و برف و کولاک، راه های ارتباطی بیشتر استان ها با تهران قطع شد و همین مساله به رکود و سکون در بازار سکه و طلای تهران دامن زد.

وی ادامه داد: امروز با بهبود شرایط جوی و رفع مشکل تردد مسافران، به نظر می رسد رونق نسبی به بازار تهران بازگشته باشد؛ به طوری که قیمت انواع سکه و طلا در بازار افزایش یافت و سکه بهار آزادی برای چندمین بار در امسال از مرز 12 میلیون ریال گذشت.

به گزارش فرتاک نیوز ، صرافان ارز و سکه امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با 115 هزار ریال افزایش نسبت به دیروز (شنبه) 12 میلیون و 17 هزار ریال داد و ستد کردند.

برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز 11 میلیون و 560 هزار ریال فروخته شد اما هر نیم سکه 6 میلیون و 310 هزار ریال به فروش رفت که رشد 50 هزار ریالی نشان می دهد.

هر قطعه ربع سکه طلا با 30 هزار ریال افزایش قیمت در مقایسه با دیروز سه میلیون و 350 هزار ریال فروخته و هر سکه یک گرمی نیز با افزایش 40 هزار ریالی 2 میلیون و 130 هزار ریال داد و ستد شد.

اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را بدون تغییر نسبت به دیروز یک هزار و 220 دلار و 50 سنت و هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 152 هزار و 20 ریال اعلام کرد که نسبت به دیروز هفت هزار و 390 ریال افزایش داشته است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان