//
کدخبر: ۶۹۹۲ //
عضو اتحادیه تجهیزات پزشکی:

تحریم‌های آمریکا جنبه سمبولیک دارد

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکایی‌ها جنبه سمبولیک دارد و ما می‌توانیم نیاز خود را حتی اگر به تولید داخل نرسیم از سایر کشورها تامین کنیم.

تحریم‌های آمریکا جنبه سمبولیک دارد

به گزارش فرتاک نیوز، مهدی‌رضاگلستانی در مورد تصمیم جدید آمریکایی‌ها مبنی بر دریافت مجوز ویژه از این کشور به منظور صادرات یا صادرات مجدد، فهرستی از تجهیزات پزشکی به ایران، بیان کرد: مگر تولیدکننده انحصاری کلیه این تجهیزات آمریکایی‌ها هستند که جای نگرانی وجود داشته باشد؟

وی ادامه داد: متاسفانه ما همواره وارد کردن برایمان آسان‌تر از تولید بوده و با تحریم چهار قلم کالا ایجاد نگرانی کرده‌ایم. مگر تولید تجهیزات پزشکی از غنی‌سازی اورانیوم سخت‌تر است که نتوانیم به آن دست یابیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با تاکید بر این‌که تحریم‌های آمریکایی ها جنبه سمبولیک دارد، اظهار کرد: ما می‌توانیم نیاز خود را حتی اگر به تولید داخل نرسیم از سایر کشورها تامین کنیم.

گلستانی همچنین در مورد دریافت مجوز ویژه از آمریکا به منظور صادرات یا صادرات مجدد فهرستی از تجهیزات پزشکی در بخش آزمایشگاهی و عکسبرداری، عنوان کرد: بنابراین تصمیم نمی‌توانیم به صورت مستقیم فهرست مذکور را از شرکت‌های آمریکایی یا شرکت‌های غیرآمریکایی که خرید خود را از آمریکا انجام می‌دهند داشته باشیم.

وی افزود: اعمال این تحریم‌ها نه تنها ناراحت‌کننده نیست بلکه می‌تواند خوشحال‌کننده هم باشد، چرا که باید بتوانیم نیازهای خود را در داخل کشور تامین کنیم. متاسفانه نگاه به تولید داخل چندان مطلوب نیست؛ هرچند نمی‌توان تمام حق را به تولیدکنندگان داد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان این‌که مردم و دولت کماکان به تولید داخل اعتماد ندارند، گفت: بخشی از این نگاه به خود تولیدکنندگان و کیفیت تولیدات مربوط می‌شود اما باید با عزمی جدی سعی کنیم نیازهای کشور را در داخل تامین کنیم تا در مواقع این چنینی با مشکل روبرو نشویم.

روز گذشته اداره کل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه جدیدی، فهرست تجهیزات پزشکی که برای صادرات یا صادرات مجدد به ایران نیازمند دریافت مجوزهای ویژه از آمریکاست را به روزرسانی کرد.

براین اساس، اقلامی که دراین فهرست به آن اشاره شده است به دو بخش تجهیزات پزشکی عمومی و تجهیزات آزمایشگاهی تقسیم می‌شود و این تصمیم به بهانه آزمایش‌های موشکی جدید ایران اتخاذ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان