//
کدخبر: ۶۷۰ //

فروشگاه های زنجیره ای رتبه بندی می شود

مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت گفت: شفاف سازی شبکه توزیع کالا در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و در قالب گسترش فروشگاه های زنجیره ای عملیاتی شده است.

فروشگاه های زنجیره ای رتبه بندی می شود

عباس تابش در افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای گفت: رتبه بندی فروشگاه های زنجیره ای بر اساس کیفیت و کمیت شعب این فروشگاه ها و همچنین میزان جلب رضایت مشتریانشان انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان شش ماهه اول سال جاری فعالیت 59 فروشگاه زنجیره ای با 1990 شعبه در سراسر کشور ثبت شده است، اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی٬ شفاف سازی شبکه توزیع کالا در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و در قالب گسترش فروشگاه های زنجیره ای عملیاتی شده است.

تابش افزود: طی دو سال گذشته سهم خرده فروشی فروشگاه های زنجیره ای از ۵ به ۸ درصد رسیده است و بنا داریم در برنامه ششم توسعه این سهم را به ۲۰ درصد افزایش دهیم.

به گفته مدیرکل خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر ۵۰ فروشگاه خرده فروشی در صورت تجمیع شدن می توانند از مزایای فروشگاه های زنجیره ای برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: شفاف شدن فضای کسب و کار٬ بهره مندی مشتریان از کیفیت بالای خدمات٬ نظارت بهتر بر شبکه توزیع و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار از مزایای توسعه فروشگاه های زنجیره ای است.

همچنین، داود آدینه دبیر ستاد برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاهای زنجیره ای گفت: ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۱۶ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از محصولات ایرانی که در این نمایشگاه عرضه شده رویکرد صادراتی دارد به طوری که می توان گفت محصولات ایرانی توان رقابت با محصولات اروپایی مانند آلمان و ایتالیا را دارد.

آدینه متذکر شد: کشور چین با داشتن پاویون مخصوص به همراه تعدادی از شرکت های چینی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

یادآور می شود دهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای تا 18 دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 8 و نیم صبح تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان