//
کدخبر: ۶۴۹۶۸ //

قیمت برنج خارجی ۱۵ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برنج خارجی در بازار گفت: در سال جاری رقمی بالغ بر یک میلیون و ۶۶ هزار تن برنج به کشور وارد شده که این رقم از نیاز یکساله کشور به برنج وارداتی بیشتر است.

قیمت برنج خارجی ۱۵ درصد افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد آقا طاهر در خصوص تاثیر ممنوعیت واردات برنج بر بازار بیان کرد: به دلیل عدم ثبت سفارش و ترخیص برنج های موجود در گمرک قیمت هر کیلو برنج خارجی(برنج هندی1121) به صورت عمده 15 درصد افزایش یافته است.

 

وی در ادامه افزود: کمبود در عرضه برنج خارجی در بازار احساس می شود و حجم های بزرگ به فروش نمی رسد و این امر به دلیل ممنوعیت برنج خارجی رخ داده است.

 

رئیس اتحادیه بنکداران در توضیح شرایط بازار برنج داخلی تصریح کرد: بازار روش برنج ایرانی آرام است و افزایش خاصی نداشته و قیمت فروش هر کیلو برنج ایرانی به صورت عمده بین 8 تا13 هزار تومان است.

 

آقا طاهر در توضیح قیمت برنج هندی به صورت عمده گفت: قیمت برنجی که در حال حاضر با ممنوعیت واردات روبرو شده به صورت عمده کیلویی 5 هزار تومان بوده که با احتساب این شرایط به کیلویی 6 هزار تومان افزایش یافته است که در بازار خرد قطعا این افزایش محسوس تر خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به ممنوعیت واردات برنج دولت باید از ذخیره استراتژیک خود استفاده کرد و با عرضه برنج در بازار تعادل را بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

 

رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به اینکه واردات برنج از ابتدای سال به صورت کافی انجام شده است، گفت: از ابتدای سال یک میلیون و 66 هزار تن برنج ثبت سفارش و وارد کشور شده است و با این وجود نمی توان گفت که کمبود برنج در کشور داریم.

 

آقا طاهر در ادامه بیان کرد: نیاز برنج در کشور سالی یک میلیون و 200 هزار تن است و رقمی بیشتر از نیاز در ابتدای سال برنج وارد شده ولی دولت این ذخیره برای تنظیم بازار هنوز تزریق نکرده به همین دلیل شاهد افزایش قیمت برنج وارداتی هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۴۹۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان