//
کدخبر: ۶۱۷۶ //

ترفند عجیب برای قاچاق میلیاردها تومان کاغذ دیواری

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متخلفان به عنوان ترخیص‌کار و اظهار‌کننده با استفاده از کارت بازرگانی چند شرکت و خلاف اظهاری اقدام به واردات کاغذ دیواری به جای کوکوپیت (خاک پوست نارگیل) کرده‌اند.

ترفند عجیب برای قاچاق میلیاردها تومان کاغذ دیواری

به گزارش فرتاک نیوز، قاسم خورشیدی با اشاره به شناسایی تمام عوامل قاچاق سازمان‌یافته کاغذدیواری در دو استان هرمزگان و تهران گفت: متخلفان در این پرونده به عنوان ترخیص‌کار و اظهارکننده با استفاده از کارت بازرگانی چند شرکت‌ و خلاف‌اظهاری اقدام به واردات کاغذ دیواری به جای کوکوپیت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح جزئیات این پرونده افزود: متخلفین با ارائه اسناد خلاف واقع و جعل مدارک مربوط به خرید و حمل کوکوپیت (ضایعات و تراشه‌های درخت نارگیل برای مصارف گلخانه‌ای در افزایش رطوبت خاک) با ارزش و مأخذ بسیار پایین‌تر از کاغذدیواری، بدون رعایت تشریفات قانونی و عدم پرداخت کامل حقوق و عوارض دولت اقدام به ترخیص محموله کرده‌اند.

خورشیدی اظهار داشت: نخستین بار 12 کانتینر 400 فوت از این محموله توسط اداره اطلاعات استان هرمزگان در گمرک شهید رجایی توقیف شد و در نهایت با بررسی دیگر محموله‌های مزبور مشخص شد، از ابتدای سال 94 نزدیک به 100 کانتینر با شرایط مشابه و خلاف‌اظهاری از گمرک شهید رجایی به مقصد تهران ترخیص شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ادامه تحقیقات در مورد این پرونده چهار انبار در تهران مربوط به چند شرکت شناسایی و تعداد تقریبی 900 هزار رول کاغذ دیواری توقیف و تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شد.

خورشیدی با اعلام اینکه ارزش اموال توقیف شده حدود 200 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: تمام عوامل متخلف در این پرونده که ارزش کل آن 50 میلیارد تومان برآورد شده است، دستگیر شده‌اند.

وی با بیان تفاوت چشمگیر ارزش و همچنین حقوق و عوارض گمرکی حاصل از خلاف‌اظهاری کوکوپیت به جای کاغذدیواری گفت: ارزش گمرکی کاغذدیواری تقریبا 14 برابر کوکوپیت بوده و با توجه به تعرفه 4 درصدی کوکوپیت در مقابل تعرفه 22 درصدی کاغذدیواری، حقوق و عوارض پرداختی در مورد کاغذدیواری 36 برابر کوکوپیت است.

پیش از این سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف 1000 کانتینر کاغذ دیواری قاچاق در دو استان هرمزگان و تهران توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داده بود.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان