//
کدخبر: ۶۰۰۴۶ //

اعطای وام احداث و خرید مسکن به فرهنگیان متقاضی

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اعطای وام احداث و خرید مسکن به فرهنگیان متقاضی خبرداد.

 اعطای وام احداث و خرید مسکن به فرهنگیان متقاضی
به گزارش فرتاک نیوز،

 گودرز کریمی فر در نشست روسای ادارات تعاون سراسرکشور در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان، برنامه محوری و علمی نگری را دو شاخصه ی مهم حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دانست وگفت: پرهیز از اقدامات سنتی و کارهای روزمره از اهم فعالیت های این حوزه به شمار می‌رود.

 

وی تأکید کرد: آموختن، آموزش و نهادینه سازی این دو امر باید در دستور کار روسای اداره های تعاون آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

کریمی فر روسای ادارات تعاون استان ها را سفیران رفاه وخادمان فرهنگیان معرفی و افزود: فعالان این حوزه با امکانات محدود و انتظارات نامحدود جامعه فرهنگی، همواره در راستای تقویت و ترویج صحیح تعلیم و تربیت در کشور گام برداشته اند.

 

وی توجه به معیشت، مسکن درمان، بیمه و رفاه جامعه فرهنگی را مهم دانست و تصریح کرد: از آن جا که بیشترین توقع فرهنگیان کشور متوجه روسای اداره های تعاون است بنابراین انتظار می‌رود با برنامه  محوری و پژوهش محوری اهداف کمی و کیفی از پیش طراحی شده را نظامند و گام های مثبتی در راستای رضایت مندی فرهنگیان کشور برداشته شود.

 

مدیرکل تعاون وپشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد تفاهم نامه ی همکاری فی مابین این وزارت با بانک ملی خبر داد و اظهار داشت: این قرارداد در قالب وام وتسهیلات مراجعه ازسقف50 میلیون تا یکصد و پنجاه میلیون ریال دراختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت.

 

کریمی فر ادامه داد: اعطای وام احداث یا خرید مسکن، تا سقف500 میلیون ریال با سود 12 درصد و بازپرداخت 10 ساله از دیگر سیاست های این وزارتخانه برای کلان شهرها و مراکز استانی بالای200 هزار نفر جمعیت است.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت وام احداث مسکن، بازپرداخت اقساط از 10 سال به 12 سال افزایش می‌یابد.

 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اداره های کل بودجه، امور اداری، تعاون و پشتیبانی و اداره کل امور مالی و ذیحسابی به عنوان  چهار چرخ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی یاد و خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش معاونت در راستای ارایه ی برنامه ها و سیاست های پشتیبانی خود در قالب کتابچه ای جامع انتظار می‌رود روسای ادارات تعاون نیز سیاست ها، راهکارها و برنامه های کارساز خود را در قالب برش استانی هدفمند و نظام یافته برای تسریع در کار در اختیار این معاونت قرار دهند.

 

کریمی فر، معیشت مسکن و درمان با رویکرد ایستایی، کارایی و زیبایی را شعار مهم اداره ی کل تعاون و پشتیبانی دانست و از ایستایی به عنوان یافتن و هرگز تسلیم نشدن برای دستیابی به موفقیت یاد کرد.

 

وی همچنین ازکارایی به عنوان خوب کارکردن به جای زیاد کار کردن یاد کرد وگفت: زیبایی درنظم، گفتار، برنامه ریزی، تکریم ارباب رجوع و هدایت و حمایت از فرهنگیان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

کریمی فر، سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان، تقویت و توسعه مراکز رفاهی و درمانی، بهبود وضع درمان فرهنگیان با رویکرد حمایت‌های تکمیلی، توجه به مدیریت بهره‌وری یا بهره وری مدیریتی با رویکرد کاهش هزینه ها و صرفه و صلاح را از اهم برنامه های اداره کل تعاون و پشتیبانی برشمرد.

 

این مقام مسئول همچنین اعتلای منزلت اجتماعی فرهنگیان، افزایش رغبت در فرهنگیان با رویکرد انگیزه زایی به جای انگیزه زدایی، ارتقای سطح سلامت جسمی و طیب خاطر فرهنگیان را از اهداف مهم اداره کل تعاون و پشتیبانی اعلام کرد.

 

کریمی فر بر رعایت 5 مقوله اساسی مدیریتی، برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل و نظارت در امور تاکید کرد و افزود: با توجه به متقاضی بودن برخی از فرهنگیان سراسر کشور برای بهره مندی از مسکن چهارگروه در اولویت قرار می گیرند.

 

وی پرداخت وام مسکن به زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن، 20 تا 30 سال سابقه خدمت،10تا 20 سال سابقه خدمت و فرهنگیان فاقد مسکن بدو استخدام تا 10 سال سابقه خدمت را به ترتیب دارای اولویت دانست.

 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی در پایان با اشاره به فعالیت 261 مرکز رفاهی و120 درمانگاه فرهنگیان سراسرکشور بر خوب هزینه کردن منابع استانی تأکید واظهار داشت: انتظار می رود از این منابع و مراکز  رفاهی در راستای تأمین رفاه و معیشت جامعه فرهنگی به نحو شایسته بهره برد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان