//
کدخبر: ۵۸۷۱۲ //

چین و روسیه دلار را در مبادلات دوجانبه کنار می‌گذارند

چین و روسیه قصد دارند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه خود را به حداکثر برسانند؛ این چشم‌انداز به کاهش وابستگی دو کشور به دلار آمریکا منجر خواهد شد.

چین و روسیه دلار را در مبادلات دوجانبه کنار می‌گذارند
به گزارش فرتاک نیوز،

درحالی‌که چین و روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تمدید سوآپ ارزی یوان و روبل برای سه سال دیگر هستند، دو کشور قصد دارند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه خود را به حداکثر برسانند.

 

به نقل از راشاتودی؛ مسکو و روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تمدید توافق سوآپ ارزی روبل و یوان برای یک دوره سه‌ساله دیگر به ارزش ۲۵ میلیارد دلار هستند.

 

دو کشور قصد دارند استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه خود را نیز هرچه افزایش دهند.

 

کارشناسان بر این باورند که این چشم‌انداز به کاهش وابستگی دو کشور به دلار آمریکا منجر خواهد شد.

 

طی هفته جاری میلادی نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: مقامات مالی دو کشور در حال کار برای تمدید توافق سوآپ ارزی روبل و یوان برای سه سال آینده هستند.

 

معاون نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرده است در سال ۲۰۱۶ سهم ارزهای ملی دو کشور در کل مبادلات دوجانبه چین و روسیه در صادرات کالای روسی ۱۳ درصد و در واردات روسیه ۱۶ درصد بوده است.

 

در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ این شاخص‌ها به ترتیب به ۱۶ و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

 

هردو کشور چین و روسیه متعهد هستند تا استفاده از ارزهای ملی روبل و یوان را در مبادلات دوجانبه افزایش دهند که این به معنای کاهش قریب‌الوقوع سهم دلار در مبادلات بین دو کشور است.

 

مهدی مهدی‌اف کارشناس روس، معتقد است این یک حقیقت است و هر دو کشور چین و روسیه در حال کار برای بستن قراردادهای چندجانبه ارزی با دیگر کشورهای عضو بیریکس هستند.

 

مهدی‌اف تاکید کرد: معامله با ارزهای ملی بین کشورها از آن‌ها در برابر بحران‌های خارجی محافظت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا از نوسانات بازار ارز دور بماند. توافقات سوآپ ارزی همچنین به کشورها در کاهش کسری بودجه خود کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان