//
کدخبر: ۵۸۵۳۸ //

پیام ثبات قیمت‌ها برای متقاضیان واقعی مسکن

با وجود کاهش آمار معاملات مسکن در اولین ماه پاییزی امسال نسبت به شهریورماه، اما بررسی آمارهای دفتر اقتصاد مسکن نشان می‌دهد که این معاملات نسبت به مهرماه سال ۹۵ افزایشی ۳۶ درصدی داشته است. این در حالی است که مهرماه امسال همزمان با آغاز ماه محرم بود که بنا بر تجربیات گذشته از رونق معاملات کاسته می‌شد و بنابر سنت، خرید و فروش ملک به پایان ماه‌های عزاداری موکول می‌شود.

پیام ثبات قیمت‌ها برای متقاضیان واقعی مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

 حال آنکه به گفته فعالان بازار مسکن با وجود همزمانی مهرماه با ماه محرم، بازار راکد نبوده و میزان مراجعات مردم افت چندانی نسبت به شهریورماه نداشته است. این مساله نشان می دهد که تقاضای واقعی در بازار مسکن از توان خرید ناامید نشده است.

 

درهمین حال بنا بر آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، از میان گروه‌های قیمتی مختلف آپارتمان، بیشترین سهم معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه سال جاری متعلق به واحدهای مسکونی با ارزش ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که بنا بر اظهارنظر کارشناسان نشانگر حضور متقاضیان مصرفی به‌ویژه خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن است.

 

در همین حال بررسی کارنامه خرید و فروش در پایتخت نشان می‌دهد حجم معاملات در ۷ ماه اول امسال ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ افزایش یافته است. از طرفی در این ماه میانگین قیمت مسکن هم برای دومین ماه پیاپی در سطح متر مربعی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصادنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۵۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان