//
کدخبر: ۵۷۹۶۱ //

آخرین پیشرفت‌ها در زمینه دامنه‌های اینترنتی

شصتمین نشست عمومی و بین المللی آیکان (ICANN) در شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات متحده عربی، آغاز شد.

آخرین پیشرفت‌ها در زمینه دامنه‌های اینترنتی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وب سایت گلف نیوز، آیکان (ICANN) یک شرکت و نهاد غیرانتفاعی و غیر دولتی است که هم اکنون در کشور ایالات متحده آمریکا مستقر است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس گردید که مسئولیت تعیین و ثبت پروتکل های اینترنتی، فضای آدرس، تعیین پروتکل، مدیریت سیستم دامنه‌های کشوری، عمومی و مدیریت سیستم Root Server را بر عهده دارد. دولت ها و سازمان های مختلف و تخصصی در درون سازمان آیکان، در راستای ایجاد و حفظ اینترنت جهانی، با هم همکاری می کنند.

 

برگزاری این رویداد که از روز ۲۸ اکتبر آغاز  بکار کرده و به میزبانی مقامات ارتباطات و فناوری و رگولاتوری مخابرات امارات متحده عربی برگزار می شود، قرار است تا ۳ نوامبر سال جاری میلادی ادامه داشته باشد. در این رویداد نمایندگان بسیاری از دولت‌ها، جوامع شهری، موسسات و شرکت های تحقیقاتی و کمیته های فنی در زمینه مخابرات شرکت خواهند کرد.

 

نمایندگان مخابرات کشورهای مختلف و شرکت‌های وابسته به آنها در این نشست بین المللی درباره آخرین پیشرفت‌هایی که در زمینه دامنه‌های اینترنتی و سایر موضوعات مرتبط با اینترنت ایجاد شده است، باهم به بحث و گفت‌وگو می نشینند.

 

میزبانی این نشست بین المللی همسو و همگام با اهداف دولت امارات متحده عربی درباره شکل گیری و تاثیرگذاری بر روابط بین المللی و رشد بکارگیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز جهان است. این کشور همچنین قصد دارد در بخش ارتباطات و فناوری، زیرساخت‌های مخابراتی خود را ارتقاء بدهد و بدین منظور از سایر کشورهای پیشرفته کمک بگیرد.

 

در حال حاضر آیکان بدون دریافت سود، بعنوان یک نهاد خیریه و با اهداف جمعی زیر نظر قانون ایالت کالیفرنیا، اداره می‌شود. این سازمان به وسیله یک هیات ۱۶ نفره مدیریت می شود که ۸ نفر از آنها به وسیله کمیته‌های منتخب به نمایندگی از مؤسسان آیکان انتخاب می‌شوند.

 

در سال ۲۰۰۰ میلادی، این سازمان هفت نوع پسوند جدید دامنه عمومی شامل.AERO  .BIZ , .COOP , .INFO , .MUSEUM , .NAME , .PRO را به مجموعه پسوندهای قبلی خود اضافه کرد و هم اکنون نیز به دنبال پسوندهای ممکن دیگری برای افزودن به این مجموعه است.

 

ICANN بعنوان یک نهاد و سازمان غیرانتفاعی، دارای شرکت کنندگانی از سراسر جهان است که ماموریت آن ایجاد یک شبکه اینترنت امن و متحد جهانی و بین المللی است. این نهاد همچنین از نام‌ها و دامنه‌های انحصاری شرکت‌های مختلف مخابراتی پشتیبانی می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان