//
کدخبر: ۵۱۱۳۶ //

جزئیات پرداخت تسهیلات به ۳۰۰ هزار بازنشسته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است که به این ترتیب به ۳۰۰ هزار نفر در مهرماه وام چهار میلیون تومانی اعطا می‌شود.

 جزئیات پرداخت تسهیلات به 300 هزار بازنشسته
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود اسلامیان دیروزدر نشست خبری به مناسبت رونمایی از تندیس بازنشستگان و روز تکریم خانواده و بازنشسته گفت: در سال 92 سقف وام دو میلیون تومان بود و به 40 هزار نفر داده می‌شد اما طی سه سال گذشته در سه مرحله 80 میلیارد، 250 میلیارد و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و امسال این رقم به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است. اسلامیان گفت: به این ترتیب مبلغ وام چهار میلیون تومان شده است و به 300 هزار بازنشسته طی مراسم قرعه‌کشی در مهرماه امسال پرداخت می‌شود.

 

تسهیلات برای هزار خودرو

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از امضای قرارداد هلدینگ مالی صندوق با شرکت ایران خودرو خبرداد و گفت: تسهیلاتی تا سقف 175 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که اگر خرید خودرو در اقساط 36 ماهه باشد، با سود 10 درصد است و در اقساط 48 ماهه، سود 12 درصد خواهد داشت. وی تصریح کرد: یک هزار دستگاه در مرحله اول توافق کرده‌ایم و تا این لحظه 45 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که طی مراسم قرعه‌کشی به این بازنشستگان داده می‌شود.اسلامیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دو چالش عمده صندوق بازنشستگی گفت: به دلیل تورم بالا در سال‌های اخیر، شاهد کاهش قدرت خرید بازنشستگان بوده ایم همچنین تبعیض حقوق در میان بازنشستگان وجود داشته به طوری که 35 هزار میلیارد تومان قیمت به روز کاهش قدرت خرید در بازنشستگان است.

 

اسلامیان گفت: دولت کمک کرده و ردیف بودجه‌ای را برای امسال به مبلغ 2200 میلیارد تومان در نظر گرفته تا علاوه بر رشد 10 درصدی حقوق به طور میانگین حقوق بازنشستگان 18.5 درصد افزایش یابد که به صورت پلکانی این روند ادامه می‌یابد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: متاسفانه بازنشستگان با شرایط سختی زندگی می‌کنند و توقع زیادی ندارند؛ فقط انتظار دارند که در حد خط فقر زندگی کنند. وی ادامه داد: در شهرهایی که تعداد بازنشستگان مشخص و زیادی دارند، بسیاری از آن ها از وضعیت امکانات و تسهیلات نارضایتی دارند به همین دلیل ساخت‌ خانه‌های امید را برای آن ها آغاز کردیم.

 

طی امسال پنج خانه امید در شهرستان‌های جیرفت، گچساران، محلات، ملایر و اردکان افتتاح می‌شود و 12 خانه نیز در حال احداث است. وی درباره حقوق بازنشستگان نیز گفت: افزایش حقوق را امسال علاوه بر 10 درصد داشتیم چرا که 2200 میلیارد تومان دولت به صندوق کمک کرد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: قرارداد این بیمه امضا شده است و متأسفانه اعتباری که باید لحاظ می‌شد، از سوی مجلس رد شد و امیدواریم توجه بیشتری به آن شود؛ در سیستم صندوق سعی شده است رضایت بازنشستگان جلب شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان