//
کدخبر: ۵۱۱۲۲ //

رئیس کل بانک مرکزی : دلار گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که دلار گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و سپرده‌های بانکی بازده به مراتب بهتری دارد.

رئیس کل بانک مرکزی : دلار گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 ‌ولی الله سیف  امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ابتدا درباره نرخ سود بانکی گفت: از 11 شهریورماه بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل بانک مرکزی شدند و بخش نظارت بانک مرکزی هر روزه در شعب مختلف بانک‌ها حضور پیدا کرده و بررسی می‌کنند.

 

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به دست ما می رسد خوشبختانه عمومیتی در اجرای دقیق این دستورالعمل وجود دارد و موارد بسیار نادر و تخلفات کوچکی بوده که منجر به عزل رئیس شعبه شده است. بنابراین بانک‌ها مصمم به رعایت این انضباط هستند. چرا که از هر نظر منفعت دارد چه برای خود بانکها و چه برای اقتصاد کشور.

 

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک نیز درباره تسهیلات نیز محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنیم که آنها نیز ابلاغ خواهد شد.

 

سیف همچنین درباره نرخ ارز، تصریح کرد: نرخ دلار در 5 فروردین 96، 3 هزار و 820 تومان بود که اخیرا و روز گذشته به 3 هزار و 903 یا 4 تومان رسید و این نشان دهنده 2.2 درصد افزایش در طول این مدت بوده که متوسط ماهیانه کمتر از 0.5 درصد است، بنابراین به نظر نمی آید نگرانی خاصی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است دقت نظرهای بانک مرکزی و دولت در مجموع بر کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از افزایش‌ها و ‌هیجانی نرخ ارز است و آنچه مسلم است سرمایه‌گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست و سپرده‌های بانکی به مراتب بازدهی بهتری دارد و افزایش قیمت دلار در بلند مدت به هیچ وجه نمی‌تواند با آن رقابت کند. بنابراین دلار گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری نیست.

 

رئیس بانک مرکزی همچنین گفت: دامنه نوسانات نیز در مدت این 6 ماه بسیار محدود و چیزی حدود 190 تومان است که آنهم حدود 5 درصد دامنه نوسان دارد که این نیز جای نگرانی نیست و نشانه ثبات در اقتصاد است.

 

سیف یادآور شد: گفته شده بود که دولت به افزایش تمایل دارد و این به هیچ وجه درست نیست، دولت تمایل به اقداماتی دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود و بتواند اقتصاد را توام با آرامش هدایت کند و فعالان اقتصادی افق پیش‌بینی مناسبی از شرایط اقتصادی کشور را داشته باشند که خوشبختانه مثل 4 سال گذشته در این 6 ماه نیز شاهد این وضعیت بودیم.

 

وی همچنین درخصوص طرح قرض‌الحسنه ازدواج گفت: این طرح خوشبختانه براساس پیش‌بینی‌های ما جلو می رود و عملکرد خیلی خوبی داشته و از ابتدای سال 96 تاکنون 692 هزار  مورد پرداخت شده که 360 هزار مورد از این تعداد مربوط به همین دوره هفت هفته‌ای است که از طرح می‌گذرد و در طول این مدت 500 هزار مورد در صف نوبت بودند که در همین مدت 125 هزار مورد به آن اضافه شده که از این 625 هزار مورد، 360 هزار پرداخت شده و حدود 260 هزار مورد در نوبت داریم و این طرح ادامه پیدا می کند تا زمانی که صف به صفر برسد.

 

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: امیدواریم این روند به طور مطلوب پیش رود و یکی از ویژگی های اقدامات انجام شده این است که در استان‌های کمتر توسعه یافته، رشد بیشتری داشته و امیدواریم که بتواند نیاز همه مزدوجین را تامین کند.

 

وی درباره برخی دلالی‌ها در زمینه سپرده‌های مردم در موسسه‌های مالی اظهار کرد: ما با مواردی که مواجه می‌شویم، برخورد می‌کنیم اما همیشه عده‌ای اهل ریسک هستند و می خواهند به دلیل نیازشان سپرده خود را زودتر نقد کنند بنابراین نمی شود که جلوی همه این موارد را گرفت.

 

سیف همچنین گفت که به هیچ وجه سخنگوی تیم اقتصادی دولت نیست و فقط مسائل مربوط به بانک مرکزی را توضیح می دهد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان