//
کدخبر: ۴۸۱۰۶ //

سود ۱۸میلیارد تومانی سهام داران سهام عدالت در کشور بزودی واریز می شود

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدام دولت یازدهم در ساماندهی اوراق سهام عدالت و رفع مشکلات این طرح گفت: ارزش برگ سهام عدالت در استان 700هزار میلیارد تومان است.

سود 18میلیارد تومانی سهام داران سهام عدالت در کشور بزودی واریز می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی قوامی پنجشنبه در مراسم بهره برداری از 118 طرح عمرانی به مناسب هفته دولت در شهرستان اسفراین گفت: 120هزارنفر از دارندگان این سهام را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تشکیل می دهند که 240میلیارد تومان ارزش سهام عدالت آن ها است.

 

وی گفت: سود 18میلیارد تومانی سهام داران سهام عدالت در کشور بزودی واریز می شود.وی افزود: اگر همه همسو هم جهت با حسن تدبیر این میزان سهام را برای استفاده بهتر ساماندهی کنند می توان مددجویان به مددرسان ها تبدیل کرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت عظیم صنعتی در شهرستان اسفراین گفت: اگر کمک شود به صنایع بزرگ این شهرستان به ظرفیت اسمی خود برسند، انقلابی در استان رخ خواهد داد.

 

** همکاری دولت و مجلس برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در فرصت پیش رو سه سال کاری مشترک بین مجلس و دولت دوازدهم و کمک کار بودن مجلس دهم برای اصلاحات ساختار ی موردنیاز اقتصاد کشو و توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری استفاده شود.

 

وی با اشاره به نحوه استفاده یارانه ها و لزوم اصلاح این ساختار برا ی نجات اقتصاد کشور اظهار کرد : دولت ماهانه 46 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم استان پرداخت می کند که تهیه این میزان اعتبار کار سختی است و این میزان در سال برایر کل بودجه تملک دارایی و سرمایه ای خراسان شمالی است .

 

وی افزود: اگر حتی 50درصد این میزان یارانه به بخش تولید و به تولید کننده و سرمایه گذاران اختصاص یابد می توان به جای وام بانکی 18درصدی میزان 10درصد را از محل یارانه تولید گذاشت و هزینه وآن را برای تولید کننده و سرمایه گذار8 درصد کرد که باعث رغبت سرمایه گذاری می شود و نتیجه سرمایه گذاری ها ایجاد اشتغال و ارزش افزوده است.

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اگر می خواهیم به توسعه برسم باید شیوه تامین منابع را اصلاح کنیم .

 

وی گفت: دولت برا ی رسیدن به رشد 8درصدی در سال باید 100هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند ولی اکنون سرمایه گذاری دولت با تمام تلاش هایش حداکثر 40هزار میلیارد می رسد و بقیه آن را باید در شیوه منابع باید اصلاحاتی انجام دهیم وگرنه به شرایط سخت تری دچار می شویم.

 

قوامی گفت: اگر این شیوه را دولت دوازدهم و مجلس دهم اصلاح نکند درچند سال آینده هرچه پول عمرانی می دهیم صرف سود اوراق مشارکت و استاد خزانه خواهد شد و کار عمرانی انجام نخواهد گرفت .

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی این طرح یک تلخ کامی هایی دارد ولی حتما پس از این تلخ کامی شیرین کامی است و حتما پروژه های موثر تولید ی و زیر بنایی وضعیت ما را متحول می کند .

 

وی افزود : اکنون از محل هدفمندی یارانه ها بیش از 4هزار 200میلیارد تومان در خراسان شمالی یارانه داده شده است اگر 3هزار میلیارد تومان در کارهای زیر ساخت به کارگرفته شده بود امروز بیش از این توسعه وجود داشت.

 

*شهرستان 120هزارنفری اسفراین در 65کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و بادار بودن 2صنعت بزرگ فولاد ولوله گستر و صنایع پایین دست آن قطب صنعتی خراسان شمالی است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان