//
کدخبر: ۴۵۶۹۶۳ //

دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟ / تله‌ای خطرناک در بازاری داغ

یکی از راهکارهای تشخیص اسکناس واقعی و تقلبی توجه به جنس آن است که از طریق لمس کردن امکان‌پذیر است.

دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟ / تله‌ای خطرناک در بازاری داغ
به گزارش فرتاک نیوز،

جعل اسکناس پدیده‌ای تازه‌ای نیست و درواقع معضلی جهانی است به همین علت هم کشورهای در راستای محافظت از اسکناس‌های خود و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی تدابیری اتخاذ می‌کنند که اسکناس‌های واقعی از جعلی را قابل تشخیص می‌کند. با توجه به اهمیت اسکناس دلار در بازار ایران، نحوه تشخیص این اسکناس از نوع تقلبی آن ضروریست به‌ویژه آنکه گفته می‌شود دلارهای چینی هم در بازار کم نیستند. 

یکی از راهکارهای تشخیص اسکناس واقعی و تقلبی توجه به جنس آن است که از طریق لمس کردن امکان‌پذیر است. دلار از نوعی کتان ویژه ساخته می‌شود این نوع کتان به صورت تجاری فروخته نمی‌شود. به دلیل خاص بودن جنس این کتان بعد از مدتی سرو کار داشتن با دلار می‌توانید نوع تقلبی و واقعی آن را تشخیص دهید.

تکراری نبودن شماره سریال‌ها هم راهکار دیگریست از آنجاییکه اسکناس‌های تقلبی با شماره سریال‌های یکسان چاپ می‌شوند برای تشخیص اسکناس اصل از تقلبی می‌توان به این ویژگی توجه کرد و با دقت به شماره سریال‌ها از تکراری نبودن آن‌ها مطمئن شد. در صورتی که دسته اسکناس کاملا نو باشد شماره سریال‌ها  باید از ۰۰ تا ۹۹ باشد و اگر نو نباشند هم شماره‌ها نامنظم اما غیرتکراری خواهند بود.

برای تشخیص اسکناس جعلی از تقلبی به رنگ آن هم می‌توانید توجه کنید. در هر چهار گوشه اسکناس دلار عدد نشان‌دهنده بهای آن شناخته شده در این بین یکی از ارقام عدد مذکور مثلا(20، 100 و... ) حالت براق داشته و در مقابل نور برق می‌زند. همچنین دو شماره سریال یکسان در دو طرف اسکناس ۱۰۰ دلاری به رنگ سبز چاپ شده  که اگر این دو رنگ یکسان نباشند، نشان‌دهنده تقلبی بودن دلار است.

 توجه به حاشیه اسکناس هم می‌تواند به شما در تشخیص اسکناس تقلبی کمک کند. زیرا معمولا حاشیه اسکناس تقلبی ناهموار، تار و شکسته است اما حاشیه دلار اصل با طرح خاصی چاپ شده است. به ضخامت اسکناس دلار هم توجه کنید زیرا ضخامت  دلار اصل از تقلبی  راهکاری برای تشخیص دلار تقلبی از اصل است به این معنا که ضخامت دلار اصل از تقلبی آن نازک‌تر است.

همچنین  برای تشخیص اسکناس اصل از نوع تقلبی آن  می‌توانید از آهن‌ربا استفاده کنید. یعنی به نقاط پر جوهر اسکناس دلار یک آهنربای قوی نزدیک کنید ، اگر اسکناس اصل باشد، جوهر اسکناس به علت داشتن ذرات بسیار ریز آهن جذب آهنربا می شود.

درباره اسکناس‌های 100 دلاری توجه کنید که عبارت United States of America در اسکناس ۱۰۰ دلاری برجسته است.  همچنین اگر اسکناس را در مقابل نور بگیرید می‌توانید یک نوار امنیتی درون آن مشاهده کنیدکه زیر نور فرابنفش رنگ متفاوت و درخشانی با بقیه نقاط اسکناس دارد. نخ امنیتی اسکناس ۵ دلاری (آبی)، ۱۰ دلاری (نارنجی)، ۲۰ دلاری (سبز)، ۵۰ لاری (زرد) و ۱۰۰ دلاری (صورتی) خواهد بود. اگر اسکناس زیر نور فرابنفش سفید بماند نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان