//
کدخبر: ۴۴۹۷۷۵ //

کدام بروکر برای ایرانیان بهتر است؟ ۷ عامل حیاتی برای انتخاب بروکر

انتخاب بروکر فارکس، یکی از اولین گام‌هایی است که باید برای آغاز فرایند معامله‌گری در بازارهای فارکس برداریم.

کدام بروکر برای ایرانیان بهتر است؟ 7 عامل حیاتی برای انتخاب بروکر
به گزارش فرتاک نیوز،

متاسفانه با وجود تحریم‌ها طی‌کردن این فرایند برای ما ایرانی‌ها مثل بقیه مردم جهان نیست و با فراز و نشیب‌هایی همراه است. در این میان، برخی از بروکرهای جهانی برای‌آنکه بتوانند از پتانسیل ایرانی‌ها در ترید استفاده کنند، با دورزدن مسیرهای قانونی راهی برای ارائه خدمات پیدا کرده‌اند.

حالا وظیفه ما است که از میان چندین و چند بروکری که به کاربران ایران خدمات ارائه می‌دهند، بهترین گزینه را برای افتتاح حساب فارکس در ایران پیدا کنیم. در این مقاله، فاکتورهای انتخاب یک بروکر معتبر را بررسی کرده و راه را برای برداشتن قدم‌های بعدی بازتر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مفهوم فارکس چیست؟

اگر در آغاز راه باشید، احتمالا چیزهایی را در مورد چیستی فارکس شنیده‌اید. اجازه بدهید ما هم توضیحی ساده و کوتاه در این زمینه داشته باشیم. «فارکس» یا «Foreign exchange market» که معمولا آن را با نام کوتاه‌شده‌اش یعنی «FOREX» یا «FX» صدا می‌زنند، بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است. در این بازار، تریدرها یا همان معامله‌گرها در کنار بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان، موسسه‌های مالی و شرکت‌های بزرگ در حال معامله سهام، جفت‌ارزها، نفت، گاز، ارزهای دیجیتال و شاخص‌های مختلف در بازارهای مالی هستند. این بستر که هیچ مکان فیزیکی یگانه‌ای برای آن وجود ندارد، با گردش میلیارد دلاری در طول روز، بهترین بستر برای کسب درآمد دلاری است. به‌ویژه مردم کشور ما که از تورم و بازار نا‌به‌سامان رنج می‌برند و زیر بار فشار اقتصادی هستند، می‌توانند از این فرصت برای بالاکشیدن خودشان و خانواده‌شان کمک بگیرند.

نقش بروکر در فارکس چیست؟

برای‌آنکه معامله‌گرها و بازارهای مالی بتوانند با هم ارتباط داشته باشند و به خرید یا فروش دارایی‌های مختلف مالی دست بزنند، به یک واسطه یا پل ارتباطی نیاز دارند. در دنیای فارکس، بروکر (Broker) این نقش را بازی می‌کند. شاید با خودتان بگویید که بروکر فارکس در این میان چه سودی می‌برد؟ در پاسخ باید بگوییم که بروکرها در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، کارمزد و کمیسیون دریافت می‌کنند. به زبان ساده، شما با هر بار بازکردن یک پوزیشن معاملاتی، ابتدا کارمزد بروکر را می‌پردازید و سپس وارد پوزیشن می‌شوید.

نقش بروکر در فارکس

کدام بروکر برای ایرانیان بهتر است؟

یادتان باشد وجود تحریم‌ها و تعداد محدود بروکرهایی که با دورزدن قوانین به ایرانی‌ها خدمات ارائه می‌دهند، دلیل نمی‌شود که با دیدن اولین گزینه و بدون بررسی، سرمایه‌تان به دستشان بسپارید. چون چه در ایران با لیست بلند تحریم‌هایش و چه در دیگر بخش‌های آزاد جهان، بروکرها باید بتوانند اعتماد ما را به خودشان جلب کرده و بهترین خدمات ممکن را ارائه دهند. بررسی نکته‌های زیر، می‌توانند به ما در پیداکردن بهترین بروکر برای ایرانیان کمک کنند. بیایید آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

وجود رگوله‌های معتبر

رگوله، نوعی تضمین است که از سوی موسسه‌های معتبر جهانی در مورد یک بروکر صادر می‌شود. وجود رگوله‌ها به تریدرها این امکان را می‌دهند تا بدون نگرانی، سرمایه خود را به حساب بروکرها واریز کنند. چون در صورت وجود هر مشکلی، آن موسسه تضمین‌دهنده، کار را پیگیری می‌کند و سرمایه تریدرها را به آن‌ها برمی‌گرداند.

در این زمینه، باز هم پای تحریم‌ها به میدان باز می‌شوند. چون هیچ‌کدام از بروکرهایی که به ایران خدمات ارائه می‌دهند، نمی‌توانند رگوله‌ای از موسسه‌های معتبر دریافت کنند. دلیل این ماجرا هم ممنوع‌بودن نقل‌و‌انتقال مستقیم مالی به ایرانی‌ها است. بااین‌وجود، بروکرهایی که به ایران خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند رگوله‌هایی از سازمان‌های درجه سه و چهار دریافت کنند. البته در صورت وجود هر مشکلی، کسی نمی‌تواند به تریدر ایرانی کمک کند، ولی باز هم داشتن یک رگوله درجه سه از نداشتن آن بهتر است.

دریافت کمترین کمیسیون نسبت به دیگر رقبا

 بروکرها در ازای ایجاد بستری برای ترید، از معامله‌گران کارمزد و کمیسیون دریافت می‌کنند. این مورد را در نظر داشته باشید که بروکرهای مختلف در رقم نهایی این کارمزد و کمیسیون با هم اختلاف دارند؛ بنابراین، باید به سراغ بروکرهایی بروید که کمترین مقدار هزینه را از شما دریافت می‌کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که گاهی برای استفاده از خدمات بهتر و مطمئن‌تر، باید زیر بار هزینه‌های بیشتری بروید.

وجود تنوع در دارایی‌های قابل‌معامله

باتوجه‌به اینکه تخصص و علاقه شما در ترید روی چه دارایی است، باید در انتخاب بروکر موردنظرتان دقت کنید؛ چون برخی از بروکرها تمام انواع دارایی‌های قابل‌معامله را پشتیبانی نمی‌کنند و برخی به دلایل گوناگون، روی یک یا چند دارایی ویژه تمرکز کرده‌اند. بهترین بروکر برای ایرانیان، باید بتواند تنوع لازم را برای معامله به وجود آورد و علاوه بر جفت ارزهای اصلی سایر جفت ارزها و دارایی‌ها را نیز داشته باشد..

متنوع بودن روش‌های واریز و برداشت

بهترین بروکر برای ایرانیان باید از روش‌های واریز و برداشت متنوعی پشتیبانی کند. ازاین‌دست می‌توانیم به واریز و برداشت ریالی، واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، واریز با کیف پول‌های مجازی و غیره اشاره کنیم.

وجود پشتیبانی حرفه‌ای از مشتریان

هنگام تریدکردن در طول واریز، برداشت، انتقال پول بین حساب‌هایتان و موارد بسیاری ازاین‌دست، شما به ایجاد ارتباط مستقیم با پشتیبانی بروکر نیاز دارید. به‌همین دلیل، بروکری که انتخاب می‌کنید، باید پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد، در 24 ساعت شبانه‌روز و تمام روزهای باز بازار شما را همراهی کند، تنوع قابل توجهی از راه‌های ارتباطی را پیش‌پایتان بگذارد (تماس تلفنی، چت آنلاین، تیکت پشتیبانی، ایمیل، پشتیبانی تلگرامی، پشتیبانی واتساپی و...)، در لحن و شیوه بیان موضوع‌ها خودش را جای شما بگذارد، واقعا برای حل مشکل تلاش کند و از زبان فارسی هم پشتیبانی داشته باشد.

وجود پلتفرم‌های متنوع برای معامله

این بسیار مهم است که بروکر موردنظر شما پلتفرم‌های متنوع و به‌روزی را برای ترید در اختیارتان بگذارد. به‌عنوان‌مثال می‌توانیم به پلتفرم متاتریدر 5، متاتریدر 4، پلتفرم تحت وب و نسخه‌های ویژه معاملاتی هر بروکر اشاره کنیم.

سرعت بالای معامله‌ها

با وجود محدودیت‌هایی که در سرعت اینترنت ایران وجود دارند، ولی باز هم بروکر باید بتواند از نهایت این سرعت در پلتفرم‌های معاملاتی خودش استفاده کند تا معامله‌ها با کمترین فاصله زمانی اجرا شوند.

با بروکر معتبر اپوفایننس آشنا شوید

بروکر معتبر اپوفایننس

یکی از بروکرهای معتبری که تریدرهای ایرانی می‌توانند برای انجام معاملات خود به آن اعتماد کنند، بروکر اپوفایننس است. بیایید مواردی که در مورد بهترین بروکر ایرانیان با هم بررسی کردیم را در مورد این بروکر هم در بوته آزمایش قرار دهیم.

  • اپوفایننس رگوله خود را از FSA دریافت کرده است؛

  • وجود اسپردهای رقابتی در این بروکر، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تریدرهای اسکالپر تبدیل می‌کند؛ در واقع در پاسخ به سوال پرتکرار تریدرها مبنی بر اینکه چگونه اسپرد را کم کنیم، باید گفت انتخاب بروکر با اسپرد رقابتی بسیار موثر است.

  • وجود پلتفرم اختصاصی سوشیال‌تریدینگ در این بروکر، به تریدرها اجازه کپی از معاملات تریدرهای حرفه‌ای را می‌دهد؛

  • وجود پشتیبانی حرفه‌ای مشتریان به زبان فارسی؛

  • استفاده از امکانات به‌روز برای افزایش وسعت خدمات به مشتریان، مانند استقبال از متاورس؛

  • وجود پلتفرم‌های متنوع معاملاتی برای تریدرها؛

  • امکان همکاری با بروکر و به‌دست‌آوردن درآمد غیرفعال؛

  • پشتیبانی از چندین روش واریز و برداشت برای راحتی تریدرها؛

  • بیمه دارایی کاربران تا سقف 2000 یورو؛

  • وجود حداقل واریز 100 دلاری برای آغاز ترید.

با دقت انتخاب کنید

یادتان باشد که به‌عنوان یک تریدر، اولین وظیفه شما حفظ دارایی‌تان و بعد از آن به‌دست‌آوردن سود‌ است. در این زمینه، انتخاب یک بروکر حرفه‌ای که بتواند خدمات متنوعی را در کنار کمترین کارمزد به شما ارائه دهد، می‌تواند اولین پله موفقیت شما را بسازد. بنابراین، عجله را کنار بگذارید و با تحقیق عمیق، خواندن نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و زیر نظرگرفتن بروکرها، بهترین کارگزاری را باتوجه‌به نیازهایتان برای آینده معاملاتی‌ خود انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان