//
کدخبر: ۴۴۹۶۱۳ //

گوشت قرمز در ماه رمضان گران می‌شود؟

با توجه به فراوانی عرضه و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان نوسانی نداشته باشد.


گوشت قرمز در ماه رمضان گران می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان نوسانی نداشته باشد.

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه امسال ۹۲ هزارتن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزارتن دام زنده سبک و سنگین وارد شده است.

به گفته او، طبق اعلام مرکز آمار در ۱۰ ماهه امسال ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ تن گوشت از کشتارگاه‌ها خارج شده است.

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: حدود ۵ هزار تن سیب و پرتقال شب عید ذخیره‌سازی شده است و از ۲۲ یا ۲۵ اسفند با اعلام تنظیم بازار استان، با قیمت مناسب عرضه آغاز خواهد شد.

صدردادرس قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با احتساب جمعیت ۸۵میلیون نفر، سرانه مصرف گوشت در ۱۰ ماهه گذشته ۷.۱ کیلو است، درحالیکه در مدت مشابه سال قبل سرانه مصرف ۸.۳ کیلوگرم است.

به گفته او، بنابر آمار واردات گوشت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲.۵ برابر افزایش و سرانه مصرف کاهش یافته است که اگر شاخص قیمت های تولیدکننده در سال گذشته و امسال را با هم مقایسه کنیم، نتیجه می‌گیریم که واردات هیچ کمکی به شاخص مصرف کننده و تولیدکننده نکرده است.

صدردادرس درباره وضعیت بازار گوشت در ماه رمضان گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و فراوانی عرضه گوشت پیش بینی می‌شود که قیمت در ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان