//
کدخبر: ۴۴۹۴۵۴ //

پیش‌بینی بورس فردا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲

بازار بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با افت 6400 واحدی همراه شد.


پیش‌بینی بورس فردا 19 اسفندماه 1402
به گزارش فرتاک نیوز،

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار در این روز برای بازار در محدوده های 7513 هزار میلیارد تومانی ثبت شد که نشان از یک روز بی رمق دیگر در سال 1402 در بازار سرمایه بود. شاخص در این روز افت 6400 واحدی را به خود دید تا پس از رشد بیش از 100 واحدی که در این چند روز ثبت کرده است دومین روز منفی خود را در هفته گذشته ثبت کرده باشد.

فولاد ، میدکو ، شستا ، شتران نمادهایی که در روزهای گذشته تلاش می کردند تاثیر مثبتی را بر روی شاخص کل داشته باشند در آخرین روز کاری هفته گذشته درجهت عکس عمل کردند و بازار را و شاخص کل را نزولی به پایان رساندند.

گروه خودرویی با 359 میلیارد تومان ارزش معاملاتی در صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته (موضوعی که در اکثر روزهای معاملاتی نیز تکرار می‌شود) و پس از آن گروه فلزات اساسی بود که با 293 میلیارد تومان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد .

 روند ریزشی ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر متوقف شد و میانگین ارزش معاملات سهام رشد کرد.

فرآورده‌های نفتی که سه شنبه با استقبال خوب خریداران در جایگاه اول ارزش معاملاتی قرار داشت روز چهارشنبه با ارزش معاملاتی 199 میلیارد تومانی در جایگاه سوم ایستاد.

تا اینجا در مرکز مبادله طلای ایران 12 حراج برگزار شده است و  با فروش 203 قطعه شمش طلا در دوازدهمین حراج حضوری شمش، در مجموع تا کنون 1260 کیلو طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش رسیده است.

در حراج دوازدهم میانگین قیمت 4 میلیارد و 72 میلیون تومان برای هر شمش طلا قیمت ثبت شد که نسبت به قیمت فروش شمش طلا در حراج قبلی 80 میلیون تومان افزایش یافته است.

اما در بازار خودرو سایپا اقدام به فروش محصولات به فروش فوری (البته منظور تحویل 90 روزه است و منظور از فروش فوری دریافت وجه فوری است) و همچنین پیش فروش کرده است در مقابل دیگر خودروساز بزرگ کشور اعلام کرده است که فروش جدیدی نداریم و تنها به تعهدات خود بابت فروش خودرو در سامانه یکپارچه برای اولویت های زمستان 1402 اقدام می کنیم.

اما در پایان هفته گذشته نماینده جهموری خواهان در امریکا برای دور بعدی ریاست جمهوری مشخص شد و ترامپ تنها گزینه جمهوری خواهان شد و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در آبان 1403 آماده می‌کند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار در محدوده 7513 همتی قرار گرفت.

بازار سرمایه نیز شروع شمارش معکوس خود برای پایان سال را شروع کرده است . در این بازار و در سال 1402 شاخص کل و بازدهی بازار در بدترین حالت خود قرار داشت و به نظر می رسد شاخص ساز تصمیم دارد برای روز های پایانی سال اقدام به افزایش ارتفاع شاخص کند تا بازدهی خوبی را برای سال 1402 رقم بزند اما نکته ای که وجود دارد این است که شاخص هرچقدر هم مثبت شود تنها زیان های اهالی بازار سرمایه جبران خواهد شد و عایدی برای این گروه از سرمایه گذاران برای سال 1402 ثبت نخواهد شد. این موضوعی است که مدیران اقتصادی دولت وعده داده بودند تا اعتماد از دست رفته به بازار را برگرداند که نه تنها موفق به این کار نشدند بلکه بذر نا اطمینانی که در سال‌های پیش در بازار سرمایه کاشته شده بود را پروش دادند تا ریشه‌کن کردن آن برای آینده بازار سخت‌تر از قبل شود و بورس ، دماسنج اقتصادی کشور ، بازار و محل تامین مالی شرکت‌ها به باتلاقی برای سرمایه گذاری و محیطی برای تامین کسری‌های دولت تبدیل شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان