//
کدخبر: ۴۴۵۵۷۰ //

نحوه محاسبه اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن + جزئیات

با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن برخی از متقاضیان از پرداختی اقساط خود مطلع نیستند که در این گزارش توضیح داده می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد  برخی از متقاضیان از میزان پرداختی اقساط خود مطلع نیستند که در این گزارش توضیح داده می شود.

در حالی که پیش از  این دولت خبر از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد داده بود بسیاری از کارشناسان در این زمینه مدعی بودند که باز هم نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان بالاست که همین امر باعث شد دولت با همراهی و همکاری بانک مرکزی اقدام به پلکانی کردن  اقساط تسهیلات کنند.

 

بر همین اساس با پلکانی شدن، اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در دو سال اول متقاضیان ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

محاسبه سود و اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد کل سود وام  ساخت مسکن ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

در همین رابطه پیش  از این هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: پلکانی کردن پرداخت اقساط گام  موثری بود که برای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان