//
کدخبر: ۴۴۵۲۳۳ //

آغاز عرضه آرد و نان کامل در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد از آغاز عرضه آرد و نان کامل در کشور و استانداردسازی سبد مصرف مردم در این زمینه خبر داد.


آغاز عرضه آرد و نان کامل در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد ملی آرد و نان که در سازمان ملی استاندارد کشور برگزار شد، گفت: تولید و طبخ نان با کیفیت آرد کامل برای استفاده مردم از سیاست‌های دولت است، در واقع سبد مصرف مردم با استاندارد سازی و علم پایه شدن استاندارد در حوزه آرد حتما ارتقا خواهد یافت. 

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تمام اجزای گندم در آرد کامل به طور کامل دیده شده (مغز گندم، جوانه گندم و سبوس گندم) است. همکاری‌های خوبی دستگاه‌های اجرایی و متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت در این زمینه داشته‌اند و طبیعتا در آینده نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت و هرم غذایی مصرف کننده به معنای واقعی تقویت می‌شود. 

 

14021118000573_Test_PhotoN

 

وی بیان داشت: این اتفاق بزرگی است و مطالبه بسیاری از آحاد مردم بود. تغییراتی که در سبد غذایی مردم را رقم می‌زند به سلامت ملی کمک می کند و با کمک دستگاه اجرایی متولی، اقدام مهمی در این زمینه در دولت سیزدهم رقم زده باشیم، این مهم در نوع خودش هم برای ما رضایت بخش است و هم امیدواریم موجبات رضایت مردم را فراهم کند. 

اسلام پناه در مورد دسترسی مردم به آرد کامل گفت: در برخی از استان ها از جمله مرکزی، قم (بطور آزمایشی)، هرمزگان (بطور داوطلب)، اصفهان و استان های دیگر در اختیار نانوایان است و از این آرد برای تولید نان استفاده می کنند.

وی بیان داشت: کارخانجات آرد سازی، آرد کامل و بی نقص را در اختیار نانواها و مردم قرار می‌دهند. 

اسلام پناه اظهار داشت: تعدادی از نانوایی ها اطلاع رسان می شود که بتوانند با آرد کامل گندم طبخ کنند و در گام اول استاندارد ملی اجباری را تجدید کردیم و در اختیار قرار دادن نان با کیفیت را به تولید رسانده‌ایم و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت ها کاملا فراگیر شود. فراگیر شدن استفاده از آرد کامل نیاز به هماهنگی بین دستگاهی دارد، اما در حال حاضر به صورت عادلانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

 

وی با بیان اینکه کشاورزان تنها قشری از جامعه هستند که بی واسطه روزی خود را از خداوند متعال دریافت می‌کنند، گفت: وظیفه ما این است که دست تک تک کشاورزان را با افتخار ببوسیم. 

اسلام پناه اظهار داشت: با اقدامات انجام شده به کمک وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و دیگر سازمان‌های متولی از این پس آرد و نان کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

وی بیان داشت: عرضه و تولید نان و آرد کامل و با کیفیت به همت دولت سیزدهم محقق شد. سازمان ملی استاندارد محوریت کار را به عهده داشت، اما بخش‌های مختلف در تحقق این موضوع دخیل بودند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: مردم از بابت نان دغدغه دارند و ما باید نان را تکریم کنیم و در جهت کیفت آن عزم جدی داشته باشیم.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم بیان داشت: نان محصول مقدسی است و همه ما ارزش این نعمت الهی را می‌دانیم.

وی بیان داشت: در انتهای دهه اخیر نیز اهمیت آن دو چندان شده است، البته اهمیت داشت، اما از آنجایی که خیلی‌ها به آن توجه نداشتند، همیشه در حاشیه قرار داشت، اما خوشبختانه با توجه به نظرم حضرت امام (ره) و  همچنین نظر رهبر انقلاب اسلامی در جهت خودکفایی در محصولات اساسی به ویژه گندم وزارت جهاد و هیات دولت و هیات حاکمه نظام در کنار کشاورزان عزیز برای خودکفایی در محصول اساسی گندم شرایطی را  ایجاد کرده که علیرغم خشکالی‌های اخیر در گندم نان به خودکفایی رسیده‌ایم. 

معاون امور زراعت وزارت جهان کشاورز با اشاره به موضوع سلامت جامعه گفت: این موضوع وظیفه آحاد جامعه است و همه ما باید در افزایش سلامت جامعه کوشش کنیم و همه راههایی که را که به سلامت جامعه می رسد پیش ببریم و در مقابل هر سدی که در سلامت جامعه ایجاد می‌شود، دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم. 

14021118000573_Test_PhotoN

 

وی بیان داشت: اگر به سلامت غذا نپردازیم، قطعا باید هزینه های سنگین تری را بپردازیم، لذا ما در وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه تولید غلات و بویژه در خصوص تولید گندم شرایط بهتری را دنبال کنیم لذا با توجه به همکاری سازمان ملی استاندارد با وزارت جهاد کشاورزی به دنبال آن هستیم که تا بدون فشار به کشاورزان تولیدات آن ها را سالم به دست مصرف کننده برسیم و لذا به دنبال آن هستیم که بذر با پروتئین بیشتر و در گندم گلوتن بیشتری داشته باشند .

مهاجر اظهار داشت: حتی در مورد علف کش، سموم آفات نباتی، آبیاری و تمام مسائلی که می‌تواند به سلامت گیاه کمک کند، وظیفه داریم و این موضوع را دنبال می‌کنیم و لذا کاری می کنیم که گندمی که به دست مصرف کننده می‌رسد، سالم باشد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در بحث نان استفاده از خمیر مایه ها است، لذا ما باید به چگونگی ساختار تولید نان بپردازیم. ما هم در وزارت جهاد کشاورزی کمک می‌کنیم چرخه تولید از کشاورز تا مصرف کننده نان ارتقا یابد و شرایط بهتری را دنبال کند. 

وی بیان داشت: ما در کنار سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت، کارخانجات آرد هستیم، ضمن اینکه بحث امروز هم یکی از دستاوردهای خوب کشور است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان