//
کدخبر: ۴۴۳۰۹۳ //

وام فوری برای این افراد / میزان تسهیلات چقدر است؟

با توجه به دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی می‌توانند با ارائه تعهدنامه محضری و در شرایط ازدواج در طول تحصیل، وام ازدواج را دریافت کنند. یکی از شرایط لازم برای دریافت این وام این است که از تاریخ ازدواج دانشجویان یک سال گذشته باشد.

وام فوری برای این افراد / میزان تسهیلات چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال ۱۴۰۲، حمید رئیسی اعلام کرد که ۱۷۷۴ دانشجو وام ازدواج دانشجویی را دریافت کرده‌اند. هرکدام از این دانشجویان مبلغ ۲۵ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند. بنابراین، مجموع وام‌های دریافتی دانشجویان در این سال معادل ۴۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی درباره میزان وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: ابلاغ اعتبار وام شهریه از نیم‌سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ صورت گرفته و در حال بررسی و ارسال توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. در صورت تحقق منابع اعتباری تا پایان سال به شماره حساب‌های اعلام شده مربوط به آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها پرداخت صورت می‌پذیرد.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اگر تقویم پرتال توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم‌پزشکی ایجادشده باشد، دانشجویان می‌تواند نسبت به دریافت وام برای نیم‌سال دوم تحصیلی اقدام کنند. 

 

رئیسی گفت: میزان وام شهریه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد برای مقاطع مختلف تحصیلی در سال نتحصیلی جاری نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳

به گفته احمد راستینه، وام ازدواج با هدف حمایت از جوانان و جمعیت جوان، با مصوبه کمیسیون تلفیق به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین براساس این مصوبه میزان وام ازدواج برای زوجهایی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

راستینه افزود: علاوه بر این سال آینده طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وام قرض الحسنه برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وام ازدواج در ایران یکی از اقدامات دولت است که به هدف حمایت از جوانان و تسهیل ازدواج آن‌ها ارائه می‌شود. این وام به صورت یک وام بانکی با شرایط و نرخ سود مشخصی ارائه می‌شود که برای دریافت آن باید به شرایط خاصی مانند سن، درآمد و داشتن مجوز از سازمان بهزیستی و مراجع مربوطه پاسخگو باشید. مبلغ وام ازدواج ممکن است متفاوت باشد و بسته به شرایط مالی و اقتصادی کشور تغییر کند.

در ایران، قوانین مربوط به وام ازدواج توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. بانک مرکزی مقررات و ضوابط مشخصی برای اعطای وام ازدواج تدوین کرده است که بانک‌ها و موسسات مالی ملزم به رعایت آنها هستند.

به طور کلی، بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند وام ازدواج به افرادی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند اعطا کنند. این شرایط ممکن است شامل داشتن شغل و درآمد ثابت، پرداخت وجه پیش‌پرداخت، داشتن ضامن و سابقه اعتباری مثبت باشد. همچنین، مبلغ وام و نحوه بازپرداخت آن نیز بسته به سیاست‌های هر بانک یا موسسه مالی ممکن است متفاوت باشد.

به علاوه، برخی از بانک‌ها و موسسات مالی از برنامه‌های وام ازدواج با شرایط ویژه برای زوجین جوان بهره می‌برند. این برنامه‌ها ممکن است شامل کاهش نرخ سود، ارائه تسهیلات بدون ضمانت، تعیین مهلت بازپرداخت بلندمدت و سایر امکانات مشابه باشد.

به هر حال، برای اطلاعات دقیقتر و کسب وام ازدواج، بهتر است با بانک‌ها و موسسات مالی مربوطه تماس بگیرید و شرایط و الزامات آنها را بررسی کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۰۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان