//
کدخبر: ۴۴۱۷۹ //

نرخ جدید اینترنت اعلام شد؛ اینترنت نامحدودی که محدود است!

کمیسیون مقررات ارتباطات در هفته گذشته مصوبه‌ای را جهت تغییر ارائه اینترنت پرسرعت ثابت از حجمی به سرعت ارسال کرد. بنابر این مصوبه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت اعم از ADSL، فیبرنوری و VDSL باید سرویس موردنظر را براساس سرعت در اختیار کاربر قرار دهند. نرخ‌های جدید درنظر گرفته شده از اول شهریور ماه اعمال خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

اگرچه در سرویس‌های جدید هزینه‌ای که از کاربر دریافت می‌شود بابت سرعت بوده ولی با مشاهده جدول زیر با سقف دانلود نیز روبرو هستیم! اگر تا به‌حال از اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس‌های نامحدود اینترنت خریداری کرده باشید، با عبارت حداقل دانلود ماهیانه مواجه شده‌اید که بعد از اتمام آن، اگرچه امکان ادامه دانلود برای کاربر وجود دارد ولی سرعت سرویس کاهش می‌یابد. در سرویس‌های جدید نامحدود! شاهد سقف حجم مصرفی هستیم که باعث می‌شود که دیدگاه ما نسبت به واژه “نامحدود” عوض شود!

 

یکی دیگر از مواردی که در این جدول توجه ما را به خود جلب می‌کند، تفکیک حجم مصرف براساس اینترنت بین‌الملل و داخلی است. در سرویس‌های موردنظر حجم مصرفی درنظر گرفته برای اینترنت داخلی 2 برابر اینترنت بین‌الملل است. عباسی شاهکوه، معاون صدور مجوز سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که سرعت کف و سقف درنظر گرفته شده تغییر نخواهد کرد و بر روی آن نظارت می‌کنیم.

 

وی افزود: طبق این مصوبه درصورتی‌که فردی 5 تا 8 ساعت در روز به‌طور مدارم هم محتوای داخلی دانلود کند، باز هم حجم مصرفی‌اش به اتمام نمی‌رسد. این مصوبه به نفع کاربرانی است که از ویدیو استفاده می‌کنند.

 

به‌نظر ما سرویس‌های جدید نه‌تنها به نفع کاربر نبوده، بلکه در آن تناقض‌های زیادی نیز وجود دارد. یکی از موارد که برای بسیاری از افراد همانند ما مشکل‌ساز بوده، تفکیک اینترنت داخلی و بین‌المللی است. هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم که حجم مصرفی براساس دامین سایت اعمال خواهد شد و یا محل قرارگیری سرور میزبان، چراکه همانطور که می‌دانید بسیاری از سایت‌های داخلی توسط سرورهای خارجی پشتیبانی می‌شود. اگر سرور مدنظر مسئولین باشد که می‌توان اینترنت داخلی را تقریبا بی‌ارزش دانست بلکه هدف از این اقدام افزایش بازدید برخی از سایت‌های خاص باشد!

 

مورد دوم مربوط به جمله آقای عباسی شاهکوه است. براساس گفته او کاربران بدون نگرانی بابت تمام شدن حجم خود قادر به دانلود 5 تا 8 ساعت در روز به‌طور مداوم هستند، که البته این موضوع برای اینترنت داخلی مطرح شده که برای ما سوالات بسیاری به وجود می‌آورد. اگر سرعت‌های درنظر شده برای سرویس‌ها واقعی باشد، مصرف موردنظر آقای عباسی شاهکوه مربوط به یک روز در ماه بوده که یعنی شما با پرداخت هزینه یک ماه قادر به اتمام حجم نامحدود خود در طی یک روز خواهید بود. البته باید اطمینان بدهیم که این نباید نگرانی شما را در پی داشته باشد، چراکه اینترنت نامحدود خریداری کرده‌اید!

 

در نهایت باید بگوییم که اگر جمله آقای عباسی شاهکوه را متوجه شدید، لطفا شرح آن را در کامنت‌ها برای ما نیز بیان کنید!

1-2

 

 

منبع: آی تی رسان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان