//
کدخبر: ۴۳۵۶۱۵ //

این افراد شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنند

«تصویب قوانین برای معلولان در کشور به پُزی سیاسی تبدیل شده است»؛ این بخشی از اظهارات مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در انتقاد از وضعیت اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در کشور است؛ چراکه اگرچه بیش از نیم دهه از تصویب این قانون در کشور می‌گذرد، اما کارشناسان بر این باورند ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

این افراد شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال ۹۷ به تصویب رسید و ابلاغ شد تا بتواند گوشه‌ای از مشکلات‌ جامعه هدف را برطرف و مسیر را برای ایجاد عدالت در زمینه رفاهی و آموزشی و اقتصادی هموار کند.

در بخش‌های مختلف این قانون به بحث مناسب‌‌سازی، دسترس‌‌پذیری و تردد و تحرک معلولان، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، حمایت از معلولان در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال، استفاده رایگان افراد دارای معلولیت‌های شدید از سامانه‌‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون‌شهری دولتی و عمومی و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی به صورت نیم‌بهاء و... اشاره شده است.

اما در این میان اظهارات فعالان مدنی معلولان حاکی از آن است که به نظر باوجود گذشت نیم دهه از اجرای قانون ، حال معلولان هنوز خوب نیست و جامعه معلولان با وجود اجرای این قانون نتوانسته‌اند از حقوق خود برخوردار باشند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان