//
کدخبر: ۴۳۲۳۱۸ //

ارزانی به بازار لاستیک رسید / الزامی جدید برای فروشندگان لاستیک

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی افراد سودجو بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می‌توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار است.

ارزانی به بازار لاستیک رسید / الزامی جدید برای فروشندگان لاستیک
به گزارش فرتاک نیوز،

تنظیم بازار لاستیک خودرو توسط دولت، یکی از مسائل مهم در صنعت خودروسازی است. با توجه به اهمیت لاستیک برای عملکرد، ایمنی و صرفه جویی در سوخت خودرو، تنظیم بازار لاستیک می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی اقتصاد، تولید و بهره وری داشته باشد. دولت می تواند با ایجاد قوانین و مقررات کنترلی برای واردات و تولید لاستیک، نرخ قیمت ها را کنترل کند و تضمین کند که مصرف کنندگان از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب بهره ببرند. همچنین، تنظیم بازار لاستیک، می تواند به تناسب اندازه لاستیک با خودروها کمک کند و در نتیجه به بهره وری سوخت و افزایش ایمنی رانندگان کمک کند. به طور کلی، تنظیم بازار لاستیک به عنوان یک استراتژی دقیق و خوب، می تواند در تأمین نیازهای خودروسازان، مصرف کنندگان و اقتصاد کشور مؤثر باشد.

 

حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد وضعیت بازار لاستیک، گفت: حسب تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات منعقده با تولیدکنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پر مصرف توسط کارخانجات تولید تایرانجام شده است.

 

وی افزود: با توجه به کاهش تعرفه واردات از ۳۲ به ۱۰ درصد اقدامات اجرایی لازم نیز توسط واردکنندگان برای عرضه مکفی کالا در سطح بازار صورت گرفته و هم اکنون نیز شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه می‌باشیم.

 

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی افراد سودجو با تفسیر غلط از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می‌توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار است.

به گفته وی، کلیه فعالان حوزه تولید و توزیع موظفند اطلاعات فروش خود را در سامانه‌های مرتبط وزارت صمت مانند: سامانه جامع تجارت و... ثبت نمایند، تا در صورت مراجعه بازرسین، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نگردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کلیه مراکز عرضه و توزیع موظفند قیمتهای مصوب را که در سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی شده است را رعایت نمایند و هموطنان در صورت خرید با قیمت‌های بالاتر می‌توانند نسبت به ثبت و پیگیری شکوائیه خود از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه‌های مربوطه، مراجعه به بازرسی اصناف و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان