//
کدخبر: ۴۳۰۳۷۱ //

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد / مبلغ یارانه نقدی آبان تغییر می‌کند؟

جزئیات جدید از واریز یارانه نقدی اعلام شد.

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد / مبلغ یارانه نقدی آبان تغییر می‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

 

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و مشمول شدن دهک اول تا هفتم کم‌درآمد، ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند و به زودی با پیوستن دو دهک نهم و دهم زنجیره طرح کامل‌تر شده و خانوارها علاوه بر امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به نرخ سال قبل، از یارانه نقدی و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

 

یارانه نقدی آبان ماه شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

 

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

جزییات کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه این گروه حذف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی از امکان جابه‌جایی دهک‌های کم درآمدی خبر داد و گفت: دهک‌های هشتم و نهم به‌تدریج به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد.

سید صولت مرتضوی درباره احتمال پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: درحال‌حاضر تصمیم برای دهک‌های ششم و هفتم گرفته شده و این دو دهک را اضافه کردیم و به‌تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی درباره بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: استقبال متفاوت بوده، اما دهک دوم و سوم و پنجم بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره تبدیل دهک به صدک و اینکه آیا این کار موجب قطع یارانه می‌شود یا خیر؟ گفت: از قدیم صدک بندی بوده تا به دهک رسیدند. صدک بندی کار امروز نیست و از گذشته وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

مرتضوی تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان