//
کدخبر: ۴۲۸۵۹۲ //

قیمت طلای جهانی غوغا کرد

قیمت اونس طلا در معاملات نقدی روز جمعه غوغا به پا کرد و تا یک قدمی کانال ۲ هزار دلار بالا رفت که البته دوباره به سمت پله هشتم کانال ۱۹۰۰ دلار برگشت. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در اولین‌ روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

قیمت طلای جهانی غوغا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت سکه امامی در روزهای پایانی هفته قبل تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان بالا رفت. با این حال در ادامه معاملات تا ابتدای کانال ۲۹ پایین آمد و روز پنجشنبه در حول و حوش ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

اما روز جمعه در بازار جهانی طلا غوغا به پا شد؛ برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا می‌گفتند همین اتفاق احتمالا در اولین روز هفته جاری بر روی نوسانات نرخ سکه امامی اثرگذار باشد. قیمت اونس طلا  دیروز به سطح روانی ۲ هزار دلار در هر اونس نزدیک شد. رشد شارپی قیمت طلا در حالی است که روز پنجشنبه این فلز گران بها در حدود ۱۹۷۴ دلار به کار خود پایان داده بود.

فعالان اقتصادی مهم ترین علت افزایش قیمت طلا را ناشی از ترس معامله گران از تشدید بیشتر درگیری در خاورمیانه می دانند که باعث افزایش جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن شده است. البته قیمت طلای جهانی در زمان نگارش این گزارش در حدود ۱۹۸۱ دلار معامله شد.

آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر که جنگ‌ میان حماس و اسرائیل آغاز شده، قیمت اونس طلا در حدود ۱۶۶ دلار افزایش قیمت را ثبت کرده است و از  ۱۸۳۰ دلار به ۱۹۹۶ دلار رسیده است.

از سوی دیگر، به نظر می رسد که دومین محرک صعودی شدن قیمت سکه امامی در روز جاری، قیمت طلای آب شده باشد.

این فلز گران بهای داخلی که عصر پنجشنبه هر گرم در حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود، در پشت خط جمعه به سطح ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

با تمام این اوصاف، نرخ دلار در روز گذشته جانی برای صعود نداشت و افت محدودی را تجربه کرد.

پیشکسوت های بازار می گویند در شرایط کنونی در صورتی که قیمت دلار مانند قیمت طلا افزایشی شود، احتمالا خریداران بیشتری روانه بازار سکه می‌شوند اما اگر دلار جان بالا رفتن نداشته باشد، سوخت نوسان سایر عوامل زیاد نیست.

قیمت سکه امامی در روزهای پایانی هفته قبل تا سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان بالا رفت. با این حال در ادامه معاملات تا ابتدای کانال ۲۹ پایین آمد و روز پنجشنبه گذشته در حول و حوش ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تکنیکال کارها معتقدند قیمت سکه در حال حاضر مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد، می تواند تا کانال ۳۰ میلیون تومان گام بردارد.

البته یادآوری این نکته ضروری است که قیمت سکه که هفته گذشته به نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان رسیده بود، به دلیل عدم همراهی نرخ دلار دوباره تا پله نهم کانال ۲۸ میلیون تومان پایین آمده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان