//
کدخبر: ۴۲۷۸۴۴ //

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۵ مهر ۱۴۰۲

بورس تهران امروز توانست با قدرت خوبی به مدار صعودی بازگردد و انتشار خبرهای مثبت در تداوم این روند مثبت تا انتهای معاملات اثرگذار بود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۵ مهر ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

بورس امروز حال و هوای خوبی داشت و بهبود تقاضا در کلیت بازار سهام به خوبی رویت شد و از همان ابتدای معاملات شاهد بازگشت خریداران به چرخه معاملات بودیم که ناشی از انتشار برخی خبرهای مثبت و همچنین تلاش‌ها برای عدم شکست مرز ۲ میلیون واحدی شاخص کل بود. به هرحال بازار دوشنبه روی سبزی به سهامداران نشان داد به طوری که شاخص کل در انتهای بازار کار خود را با یک افزایش ۰.۸۱ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۰۱۸ میلیون واحدی ایستاد و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن شرایط بهتری داشت و رشد ۱.۱۹ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام در روز دوشنبه بهبود داشت و عدد ۳۸۴۳ میلیارد تومان را ثبت کرد و با ورود پول ۱۴۱ میلیارد تومانی همراه بود.

خبرهای منتشر شده در رابطه با حمایت‌ها از بازار سهام و همچنین گمانه‌زنی‌هایی از برخی تحولات در صنعت خودروسازی، باعث شد که بورسی‌ها امروز با تمایل بیشتری به خرید سهام بپردازند و تا حدی مشکلات موجود را به دست فراموشی بسپارند. به هر حال کارشناسان انتظار داشتند که پس از کاهش قیمت‌هایی که طی روزهای گذشته اتفاق افتاد، جذابیت سهم‌ها در قیمت‌های کنونی موجب ایجاد روندی صعودی حتی در کوتاه‌مدت شود. در ادامه با نگاهی به این موضوعات و مسیر تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

خبرهای خوش برای بورس

بورس امروز با خبرهای خوبی همراه بود که توانست مانع از ریزش بیشتر بازار و برگشت آن به مدار صعودی شد. سخنگوی سازمان بورس عنوان کرد که ‌با هدف حمایت از ‌بازار سرمایه، تزریق ۱۰۰۰۰ میلیاردریال منابع جدید به «صندوق تثبیت» توسط «صندوق توسعه ملی» و تزریق ۵۰۰۰ میلیاردریال به «صندوق توسعه بازار» توسط بانک ها انجام می گردد. همچنین فرآیند ورود منابع پذیره نویسی شده سایر صندوق ها به بازار تا مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال نیز تسریع گردید.

خبر بعدی امیدها در دل صنعت خودروسازی را بار دیگر زنده کرد. براساس اعلام خبرگزاری تسنیم، کارگروه خودرو مرکز ملی رقابت مصوب کرد، شورای رقابت صرفا در جایگاه سیاستگذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی به نهادهای ذیربط واگذار گردد. هم اکنون شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو نقش دارد و تعیین میزان و نوع واردات خودرو هم بر عهده شورای رقابت است که احتمالا با مصوبه جدید، تغییراتی در این بخش از وظایف شورای رقابت ایجاد خواهد شد، از جمله اینکه حذف شورای رقابت در فرایند قیمت گذاری خودرو قوت گرفته است.

از سمت دیگر، ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که به زودی احراز صلاحیت مدیران شرکتهای تولیدی توسط سازمان بورس انجام خواهد شد. وی افزود که مدیران نهادهای مالی شامل شرکت های سرمایه گذاری، هلدینگ و ... (انواع و اقسام شرکت ها که نهاد مالی محسوب می شوند) قبل از انتخاب تایید صلاحیت می شوند. برای ناشران غیرنهاد مالی مثل شرکت های تولیدی، ساختمانی و ... این خلا وجود داشت و مدیران اینها تایید صلاحیت یا احراز صلاحیت نمی شدند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

شاخص کل بورس پس از تلاش‌های نافرجامی که در روزها و هفته‌های گذشته برای عبور از مقاومت مهم خود در حوالی ۲.۱۵ میلیون واحدی داشت، روز یکشنبه با ثبت یک کندل منفی قدرتمند، کف ابر کومو را به سمت پایین شکست و بار دیگر به زیر این اندیکاتور رفت تا شرایط برای بررگشت بورس به محدوده‌های بالاتر سخت‌تر شود. اکنون همانطور که در تصویر پیداست، حمایت بعدی شاخص کل بورس در محدوده ۱.۹۴ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی است که می‌تواند منطقه امنی برای بازار باشد اما امید به ایجاد یک مسیر صعودی و شکست دوباره ابر کومو به سمت بالا از محدوده نازک موجود نیز کم نیست.

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۴ مهر ۱۴۰۲
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

پیش بینی بورس فردا

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که درباره آن‌ها صحبت شد، پیش بینی می‌شود که بورس فردا در صورت عدم تغییرهای جدی در پارامترهای اثرگذار، روندی متعادل داشته باشد و برتری خاصی در خریداران و فروشندگان را شاهد نباشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان