//
کدخبر: ۴۲۷۷۸۵ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران از یک طرف امیدوارند طرح‌های محرک اقتصادی چین بتواند اقتصاد این کشور را تقویت کند و از طرف دیگر درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین همچنان ادامه دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.69 درصد کاهش به 1919 دلار و 39 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.43 درصدی به 1933 دلار و 10 سنت رسیده است.

در این بین، شاخص دلار هم تا 106.60 پایین آمده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه هشدار داد حماس را از طریق حمله زمینی به غزه نابود خواهد کرد. بدین ترتیب درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تقاضا برای سرمایه‌های ایمن‌تری مانند طلا را افزایش می‌دهد.

اما از طرف دیگر، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه سپتامبر احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را بالا برده که می‌تواند ارزش دلار را افزایش داده و تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته باشد.

در جای دیگری از دنیا، تحولات مثبت در مورد طرح‌های اقتصادی چین می‌تواند تقاضا برای طلا در این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده این فلز گرانبها افزایش دهد. رئیس بانک مرکزی چین در سخنرانی خود در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد مقامات این کشور همچنان از رشد اقتصاد حمایت می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.15 درصد کاهش به 22 دلار و 86 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد افزایش 885 دلار و 23 سنت معامله می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان