//
کدخبر: ۴۲۲۶۴۱ //

عوامل اصلی بهم ریختگی بازار مسکن شناسایی شدند!

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره از اخطار به دو پلتفرم دیوار و شیپور خبر داد و گفت: این پلتفرم‌ها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شوند. باید ضوابطی تعیین شود تا افراد متخصص وارد این حوزه شوند.

عوامل اصلی بهم ریختگی بازار مسکن شناسایی شدند!
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار علی نوروزی- رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا- در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت:در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و با همکاری وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد.

البته مدیران پلتفرم ها معتقدند: وقتی این مجموعه‌ها اجازه اعلام‌قیمت را نداشته باشند حرف آخر را دلالان می‌زدند و در نهایت تعیین‌کننده قیمت‌ها در بازار این افراد هستند.

برخی کارشناسان هم اعتقاد دارند: حذف قیمت ها به عدم تقارن بازار منجر می شود و بیشتر به ضرر خریدار است. از نگاه این گروه هزینه مبادله هم برای خریداران افزایش پیدا می کند. زیرا در شرایط تورمی هرچه خریدار زمان بیشتری برای جست‌وجو و بررسی اختصاص دهد ضرر می‌کند؛ چون ارزش پولش کاهش می‌یابد؛ اما فروشنده دیرتر هم بفروشد ضرر نمی‌کند؛ چون قیمت بالا می‌رود.

اما سردار نوروزی و برخی مسئولان دولتی اعتقاد دارند: معامله‌های صوری روی پلتفرم‌های آگهی آنلاین در حوزه مسکن  موجب افزایش قیمت در یک منطقه می‌شود.

این نگرانی در مقاطع مختلف بیان شده و در همان زمان پلتفرم‌ها پیشنهاد کردند با همکاری دفاتر ثبت امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان مسکن همانند تجربه خودرو  ایجاد شود تا جلوی آگهی‌های تقلبی گرفته شود. 

 سردار نوروزی چهارشنبه شب اعلام کرد: این پلتفرم‌ها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شوند. باید ضوابطی تعیین شود تا افراد متخصص وارد این حوزه شوند.

او از برخورد با بنگاههای کلکی نیز خبر داد و افزود: هزار و ۱۸۰ نامه برای اعمال قانون برای بنگاه‌ها به پلیس اماکن ارسال شد و حدوداً از هزار و ۱۸۰ مورد ۸۰۴ واحد صنفی اعمال قانون شده و ۴۷۵ واحد صنفی دیگر یا مجوز گرفته‌اند و یا نامه جلوگیری از پلمب آورده‌اند. در تهران حدوداً ۱۱ هزار مشاور املاک دارای مجوز داریم.

 
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان