//
کدخبر: ۴۲۲۰ //
عضو کانون انجمن های صنفی کارگران در گفت‌وگو با تسنیم:

بیمه کارگران ساختمانی منوط به ثبت نام در سامانه وزارت کار شد

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه امسال سهمیه بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نشده است گفت: متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کنند.

بیمه کارگران ساختمانی منوط به ثبت نام در سامانه وزارت کار شد

 به گزارش فرتاک نیوز هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات جدید بیمه کارگران ساختمانی گفت: طبق مصوبه جلسه چهارم کار گروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی کشور افرادی که برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کرده اند  برای دریافت خدمت حائز شرایط شده اند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار می گیرند و درصورتی که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تأیید نهایی شود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار  می گیرند. در صورتی که قبلاً از این بیمه استفاده می کردند بیمه آنها تداوم پیدا  می کند.

وی تاکید کرد: تمامی کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می توانند رأسا نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام نمایند و در غیر این صورت  می توانند ثبت نام خود را در کافی نت ها ، انجمن های صنفی و.... انجام دهند.

وی دامه داد: سامانه ثبت و پایش کارگران ساختمانی از سوی وزارت کار راه اندازی شد، این طرح برای شناسایی کارگران ساختمانی است. اما کارکرد دو جانبه دارد،یکی بررسی و ظرفیت آن دسته از کارگرانی که متقاضی بیمه هستند، قسمت دوم پایش متقاضیان جدید و بیمه شدگان قبلی است. بخشی  از افرادی که در گذشته تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند در اصل کارگر ساختمانی نبودند. به نوعی فساد در بیمه به وجود آوردند. در همین راستا درخواست راه اندازی این سامانه را داشتیم. از این روش کارگر از غیر کارگر شناسایی و متقاضیان واقعی به حق و حقوق خود می رسند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: اطلاعات افراد در 2 پنجره ثبت می شود، در مرحله بعدی یا به عبارتی کلاس چک 52 مرحله اطلاعاتی برای پایش کارگران ثبت شده وجود دارد، مشخصات شخصی، وضعیت معیشتی و کار و اشتغال متقاضیان بررسی می شود. همچنین سابقه بیمه افراد نیز مورد توجه قرار می گیرد. بعد از این مرحله بازرسی از مراکزی است که این ثبت نام ها را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نشده است گفت: مسئولان وعده کرده اند که پس از بررسی اطلاعات افراد در این سامانه تمام متقاضیان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. وزیرتعاون شخصاً به ما وعده بیمه شدن کارگران ساختمانی را داده اند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان