//
کدخبر: ۴۱۹۵۳۳ //

لبنیات گران شد ! + جدول قیمت ها

قیمت لبنیات در اولین روزهای شهریور امسال شباهتی به اردیبهشت و خرداد سال قبل ندارد.

لبنیات گران شد ! + جدول قیمت ها
به گزارش فرتاک نیوز،

زمانی که مرحله جدید واریز یارانه‌ها تحت‌عنوان کالابرگ الکترونیکی استارت خورد و اقلام لبنی مثل شیر و ماست و پنیر مشمول قیمت مصوب شدند. از همان موقع تا اوایل امسال تولید کننده‌های لبنیات به قیمت‌های خودشان دست نزدند، اما الان دبه ۱.۵ کیلویی ماست یونانی نسبت به ابتدای سال ۳۵ درصد گران شده است. ۳۰ درصد به قیمت بطری یک لیتری شیر کم‌چرب پگاه اضافه شده و قالب ۵۰ گرمی کره کالین به‌جای ۱۳ هزار تومان، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

قیمت مصوب شیر نایلونی کم‌چرب با وزن ۹۰۰ گرم در اردیبهشت پارسال و همزمان با آغاز دور جدید واریز یارانه‌ها ۱۵ هزار تومان تعیین شد. تا اواخر فروردین امسال کیسه‌های شیر کم‌چرب پگاه و پاک با همین قیمت فروخته می‌شدند، اما الان در بقالی‌ها شیر نایلونی ۸۰۰ گرمی پاک و پگاه را ۱۸ هزار تومان می‌فروشند. یا مثلا شیر پاستوریزه یک لیتری کم‌چرب که قرار بوده از اردیبهشت پارسال ۱۸ هزار تومان قیمت داشته باشد، اما الان این عدد در برندها معروف به‌حداقل ۲۳ هزار تومان رسیده.

قیمت شیر کم‌چرب میهن در بطری ۹۵۰ گرمی به ۲۳ هزار تومان رسیده است. شیر کم‌چرب پاک در بطری یک لیتری ۲۴ هزار تومان قیمت دارد و بطری‌های شیر کم‌چرب بدون لاکتوز این دوتا برند به‌ترتیب ۲۷ و ۲۸ هزار تومان فروخته می‌شوند. بدنیست بدانید تا آخر فروردین امسال همین بطری یک لیتری شیر کم‌چرب بدون لاکتوز پاک، ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش داشته است.

قیمت شیر پرچرب بیشتر است و مثلا قیمت بطری یک لیتری شیر پرچرب دامداران به ۲۸ هزار تومان رسیده است و شیر نیم‌چرب ۹۴۰ میلی‌لیتری کوهپناه که یکی از گرانقیمت‌ترین گزینه‌هاست به‌جای ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومانی که قبل از ماجرای دور جدید واریز یارانه‌ها فروخته می‌شد، الان ۳۷ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: وقایع روز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان