//
کدخبر: ۴۱۵۲۷۵ //

سیگنال استاندارد به بازار خودورهای وارداتی+ جدول قیمت

آغاز صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی در اوایل هفته جاری موجب شد تا روند کاهشی قیمت وارداتی‌ها شکل جدی‌تری به خود گیرد و با این شرایط بازار برای ورود این خودروها آماده شود.

سیگنال استاندارد به بازار خودورهای وارداتی+ جدول قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس سازمان ملی استاندارد اوایل هفته جاری در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی اقدام کند، خبری که موجب شد تا  گام اول تعیین تکلیف وارداتی‌ها برداشته شود. خبری که موجب شد تا وارداتی‌ها در دو هفته اخیر افت بیشتر قیمت را تجربه کنند.

طی روزهای اخیر بیشترین خبرهای خودرویی حول و حوش ترخیص و تعیین تکلیف این خودروها در گمرکات کشور ‌چرخید،  بطوریکه رئیس کل دادگستری هرمزگان برای جلوگیری از معطلی و احتکار هزار دستگاه خودروی خارجی وارد شده در بنادر استان، دستور قضایی صادر کرد. در گزارش منتشر شده از سوی گمرک هرمزگان در حال حاضر هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا، توسان، کریتا، اکسنت و سان یانگ وارد کشور معطل شده‌اند و چندماهی است که در این گمرک معطل شده‌اند و به گفته فعالان بازار ترخیص این خودروها می‌تواند به کاهش قیمت خودروهای وارداتی شتاب دهد. به این خودروها وارداتی‌های چانگان را نیز باید افزود که با این شرایط می‌توان گفت تعداد بیشتری خودرو در انتظار ورود به بازار هستند.

علاوه بر عوامل ذکر شده به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی نرخ دلار هم بر کاهشی شدن این بازار دامن زده است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو بخشی از کاهش قیمت خودروهای وارداتی به نوسان نرخ دلار باز می‌گردد، در هفته سپری شده قیمت دلار میان ثبات و افت در گردش بود، بطوریکه برخی از فعالان بازار از آن با عنوان سرگیجه در بازار خودرو یاد می‌کردند.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری نسبت به اواخر خردادماه با کارکرد 38 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 5 میلیارد تا 5 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 55 هزار کیلومتر هم در بازار با بازه قیمتی 3 میلیارد تا 3 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با این شرایط افت قیمت در بازار را تجربه کرد. اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 33 هزار تا با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 800 میلیون تا 3 میلیارد تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» هم با کارکرد 70 هزار تا نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 400 میلیون تا 3 میلیارد و  500 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 4 میلیارد و 100 میلیارد تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 4 میلیارد و 850 میلیون تومان معامله شد.

12 مرداد

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان