//
کدخبر: ۴۰۹۵۵۸ //

با واردات خودروهای کارکرده قیمت‌ها تعدیل می‌شود؟

یک کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: واردات خودروهای کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودروها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آنها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد. با واردات خودروهای کارکرده قیمت‌ها تعدیل می‌شود؟

با واردات خودروهای کارکرده قیمت‌ها تعدیل می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مجتبی نظری، کارشناس صنعت و بازار خودرو در گفتگو با اقتصادآنلاین بیان کرد: دنیا درگیر بحث کرونا و مشکلات تولید در صنعت خودروسازی بوده و خیلی از کمپانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند تعهدات خود را برآورده کنند و به سطح تولید قبلی نرسیده‌اند.

 

نظری افزود: پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان کشورهایی در دنیا هستند که خودروهای کارکرده را وارد می‌کنند، این کشورها از سطح تکنولوژی خیلی کمتری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: درخصوص واردات خودروهای دست دوم بحث هزینه‌های پنهان که شامل تعمیرات، مشکلات خدماتی و عدم تامین قطعات یدکی است مطرح و خیلی مهم است. بسیاری از خودروها وقتی از چرخه تولید خارج می‌شوند، تهیه قطعات یدکی آنها دچار مشکل می‌شود، به همین دلیل واردات آنها بی کارکرد خواهد بود. 

 

این کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: علاوه بر این مشکلات، به هر حال ارزی هم برای واردات خودرو خارج خواهد شد، برای همین ارزش افزوده و میزان استفاده و کارکرد این خودروها مهم است. وقتی کشوری ارز مصرف می‌کند، باید برای آن افق بلندمدتی داشته باشد و سرمایه‌گذاری انجام دهد که قابل استفاده باشد.

 
 

نظری با بیان این که موضوع دیگر درخصوص واردات خودروهای کارکرده بحث تعدیل قیمت‌ها در بازار است، گفت: واردات خودروهای باکیفیت با رنج قیمتی بالای ۳۰ هزار و ۴۰ هزار به نفع بازار است، اما در بخش خودروهای اکونومی ضربه به بازار خواهد زد و سبب واردات خودروهای بی‌مصرف می‌شود که هزینه‌های نگهداری آنها بالاست و مانند کشورهای دیگر پارکینگی از خودروهای بدون کارکرد شکل می‌گیرد. همچنین در خودروهای لوکس این اتفاق باعث می‌شود قیمت‌ها خیلی سریع شکسته شوند و به تعادل برسند.

وی تصریح کرد: واردات خودروهای کارکرده هم آثار مثبت و هم منفی دارد، باید با قوانین مدون و درست و حسابی این خودروها وارد و فکری به خدمات پس از فروش آنها شود، درغیر این صورت بیشتر پارکینگ‌ها را از ماشین هایی‌که قابل استفاده نیست، پر خواهیم کرد.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو درباره تاثیر تحریم‌ها بر واردات خودروهای کارکرده گفت: ما را دارند منع می‌کنند، کشورهای اروپایی همین الان هم به ما قطعات خودروی لوکس و یا قطعات سی کی دی را نمی‌دهند. شرکت هایی مانند پژو، رنو و مزدا برای سی کی دی و برای این که داخل کشور بتوانیم خودرو تولید کنیم ما را تحریم کرده‌اند و  این قطعات را تحویل نمی‌دهند، اما ما به دنبال این هستیم که خودروهای کارکرده را که با مشکل عظیم معدوم کردن آنها مواجه هستند را وارد کنیم و کار آنها را راحت کنیم.

نظری در پایان تاکید کرد: برای واردات هر برندی باید شرط بگذارند که شرکت مادر سی کی دی و قطعات را به شرکت‌ها تحویل دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان