//
کدخبر: ۴۰۹۴۹۶ //

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن تشریح روند اسقاط خودروها برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، تاکید کرد مراکز اسقاط مکلف هستند ارزش لاشه خودرو فرسوده را به مالکان پرداخت کنند.


متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حیدری پاشاکی در تشریح روند اسقاط خودروها برای متقاضیان طرح جایگیزین خودروهای فرسوده در دومین مرحله از فروش خودروها، اظهار کرد: متقاضیانی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کرده و در قرعه‌کشی شرکت‌های خودروساز برنده شده‌اند، باید به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir مراجعه کنند.

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ادامه داد: این دسته از متقاضیان پس از ثبت‌نام در سایت مذکور و انتخاب مرکز اسقاط مورد نظر خود باید به همراه خودرو و مدارک مربوطه به مرکز اسقاط انتخاب شده برای تحویل و اسقاط خودرو خود مراجعه کنند.

عدم پرداخت وجه لاشه خودروی فرسوده تخلف است

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع، وی تصریح کرد: مراکز اسقاط مکلفند پس از اسقاط خودرو متقاضیان، ارزش لاشه خودرو فرسوده را به حساب مالکان خودروهای فرسوده واریز کنند؛ در صورتی که مرکز اسقاط از پرداخت وجه لاشه خودرو به مالک خودرو فرسوده خودداری کند، تخلف بوده و مالکان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ طرح شکایت کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در صورت بروز این تخلف، ضمن برخورد با مراکز اسقاط متخلف، آن‌ها را از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حذف می‌کنند.

یادآوری می‌شود که طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، سال گذشته در طرح‌های فروش خودروسازان که توسط شرکت‌ها و در قالب قرعه‌کشی انجام می‌شد، چند مرحله‌ای اجرایی شد اما در مرحله نخست فروش یکپارچه خودروها اجرا نشد تا مجدد در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها که ماه گذشته نوبت‌بندی متقاضیان آن مشخص شد، مجدد حضور پیدا کرد.

در این طرح همچون سایر طرح‌های فروش، شروط‌ عمومی نظیر داشتن گواهینامه رانندگی معتبر، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، هر کد ملی یک دستگاه و شرط اختصاصی (بلوکه شدن ١٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی به نام سازمان حمایت) اعمال شد اما بدیهی بود که داشتن پلاک انتظامی فعال در این طرح محدودیت ایجاد نکند.

متقاضیانی می‌توانستند در این طرح شرکت کنند که خودروی فرسوده آن‌ها مدل ۱۳۸۵ یا قبل از آن و پلاک و سند خودرو فرسوده نیز به نام متقاضی ثبت‌نام باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان