//
کدخبر: ۴۰۷۴۱۷ //

سایپا کدام خودرو‌ها را تولید خواهد کرد؟

در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت‌‌ها اطلاعیه‌های متفاوتی اعم از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و شفاف سازی در خصوص صورت‌های مالی منتشر کردند.

سایپا کدام خودرو‌ها را تولید خواهد کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نماد خساپا از گروه خودرویی و گروه جنجالی این روزهای بازار سهام نیز نسبت به تولیدات خود شفاف سازی کرده است.

شرکت سایپا اعلام کرده است که به منظور استفاده بهینه از ظرفیت خطوط تولید و بهینه سازی ترکیب سبد محصولات و توسعه بازار  و ایجاد منافع برای سهامداران شرکت اصلی و شرکت‌های گروه این شرکت به عنوان سهامداد عمده در نظر دارد نسبت به واگذاری محصول سهند به شرکت پارس خودرو اقدام نماید.

لازم به ذکر است در حال حاضر شرکت سایپا با تولید محصولات خانواده X200 و شاهین و همچنین برنامه تولید خودروهای اطلس و آریا از تمامی ظرفیت‌های موجود خود استفاده نموده و واگذاری محصول سهند خللی در روند تولید و فروش شرکت ایجاد نمی‌نماید.

کدال نگر سی خرداد

فافق

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

عدم تطابق مبلغ سود و زیان فروش سرمایه گذاری مربوط به عدم شناسایی و گزارش سود صندوق‌های با درآمد ثابت کمند ، افرا نماد پایدار ، لوتوس پارسیان و اوراق گواهی سپرده گذاری بانک ملت در سامانه کدال می‌باشند.

گلدیرا

تولید تلویزیون با تکنولوژی جدید:

جی پلاس به عنوان اولین برند ایرانی، موفق به تولید و رونمایی از تلویزیون با تکنولوژی جدید MiniLED شده است . این تلویزیون با ترکیب تکنولوژی های MiniLED و QLED با نام انحصاری QMLED در اندازه 75 اینچ به بازار داخلی معرفی شده است. این تکنولوژی مشکلاتی مانند پراکندگی نور و عدم پشتیبانی از سیاهی مطلق را حل کرده و کنتراست بیشتری را به نمایش می‌گذارد و در نهایت تصاویری با وضوح و کیفیت بالا در کنار درک عمق سیاهی تصویر، ارائه می‌کند و تجربه دیداری متفاوت و منحصر به‌ فردی را برای مخاطبین خلق می‌کند.

شرنگی

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد:  فروش محصولات صنعتی و پودری خودرویی

طرف قرارداد: شرکت مهرکام پارس

مبلغ قرارداد: 680,000 میلیون ریال

فافزا

شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی:

اعلام شروع مجدد فعالیت متوقف شده (افشا مورخ 1402/03/11)مربوط به شرکت فرعی و اتمام تعمیرات و راه اندازی تولید آن شرکت مزبور

تایرا

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

احتراما در خصوص افزایش دلایل تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به استحضار می‌رساند ، این تغییرات ناشی از افزایش مقداری فروش داخلی و صادرات و افزایش نرخ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد.

شبهرن

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

  • درآمدهای عملیاتی طبق صورت سود و زیان تلفیقی سال 1401 نسبت به دوره مشابه سال قبل 54 درصد افزایش داشته که متاثر از رشد 20 درصدی مقدار فروش داخلی و رشد 10 درصدی مقدار فروش صادراتی ناشی از بهره برداری از طرح توازن واحدهای عملیاتی پالایش ، بهبود سبد محصولات و نیز افزایش قیمت‌های داخلی و صادراتی بوده است.
  • بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 48 درصدی مواجه شده که افزایش بهای خوراک مصرفی پالایشگاه، افزایش بهای مواد اولیه وارداتی ناشی از افزایش نرخ ارز ، افزایش بهای مواد بسته بندی، مواد اولیه داخلی و ... ناشی از تورم و همچنین خریدهای مواد اولیه برآن موثر بوده است.

دامین

تجدید ارزیابی درایی های شرکت:

جلسه هیئت مدیره مورخ 1402/03/30 برگزار و مقرر گردید با توجه به درخواست شرکت داروسازی کوثر سهامدار عمده و به دلیل اینکه تا کنون به روزرسانی و ارزیابی دقیق و قابل اتکایی از دارایی های شرکت صورت نپذیرفته است ، بنا به تصمیم هیئت مدیره ، ارزیابی و به روزرسانی دارایی های مذکور توسط کارشناسان رسمی دادگستری جهت ارائه به سازمان بورس و ارواق بهادار ، بانک ها و نهادهای مالی و حقوقی انجام پذیرد . پیرو این تصمیم گیری ، نامه شماره 21/1402/00732 مورخ 1402/03/23 شرکت داروسازی کوثر برای اقدام تایید گردید .

شسینا

 تعلیق بخشی از فعالیت های شرکت :

شرح شامل علت تعلیق: بدلیل تعمیرات دوره ای و با توجه به الزام کاهش مصرف انرژی از سوی اداره برق شهرستان زرقان

خساپا

واگذاری محصول سهند به شرکت پارس خودرو:

  • ه منظور استفاده بهینه از ظرفیت خطوط تولید و بهینه سازی ترکیب سبد محصولات و توسعه بازار و همچنین ایجاد منافع برای سهامداران شرکت اصلی و شرکتهای گروه و با عنایت به مصوبه هیأت مدیره شرکت سایپا ، این شرکت بعنوان سهامدار عمده در نظر دارد نسبت به واگذاری محصول "سهند" به شرکت پارس خودرو اقدام نماید تا با استفاده از ظرفیتهای موجود، تولید و فروش محصولی جدید با برند شرکت پارس خودرو به بازار عرضه گردد. لازم بذکر است در حال حاضر شرکت سایپا با تولید محصولات خانواده X200 و شاهین و همچنین برنامه تولید خودروهای اطلس و آریا از تمامی ظرفیتهای موجود خود استفاده نموده و واگذاری محصول سهند خللی در روند تولید و فروش این شرکت ایجاد نمی‌نماید.

تاپکیش

شرکت در مناقصه:

موضوع مناقصه: خرید دستگاه پایانه فروش (POS) سیار و ثابت

طرف برگزار کننده: شرکت آسان پرداخت پرشین

شرح موضوع مناقصه: خرید تعداد 20,000 دستگاه پایانه فروش(POS) سیار و ثابت از طریق مناقصه عمومی یک مرحله ای

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان