//
کدخبر: ۴۰۶۸۷۴ //

رویترز: صادرات نفت و میعانات گازی ایران به ۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شد

رویترز بر اساس آمارهای موسسات رهیابی محموله‌های نفتی نوشت، تولید نفت و میعانات گازی ایران در ماه می به 1.93 میلیون بشکه و میزان تولید این کشور به 3.04 میلیون در روز رسید.

رویترز: صادرات نفت و میعانات گازی ایران به 2 میلیون بشکه در روز نزدیک شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رویترز بر اساس آمار موسسات مشورتی، آمارهای کشتیرانی و منابع آگاه نوشت، تولید نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه می به 1.93 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت ایران در حال حاضر به بالاترین میزان از زمان اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در سال 2018 یعنی 5 سال گذشته رسیده است.

بنا بر اعلام موسسه کپلر، با وجود اینکه تحریم‌های آمریکا پابرجاست، محموله‌های نفت خام ایران در ماه می از 1.5 میلیون بشکه در روز بیشتر شده است. میزان صادرات ایران در سال 2018 پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای حدود 2.5 میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس آمارهای اوپک، ایران میزان تولید خود را در ماه می به بالای 3 میلیون بشکه در روز رساند که 3 درصد عرضه نفت در جهان است و بالاترین میزان از سال 2018 به شمار می‌رود.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است، میزان تولید ایران در اوایل ماه جاری در همین سطح باقی مانده است.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز در هفته گذشته اعلام کرد، میزان تولید نفت ایران در ماه می به 2.87 میلیون بشکه در روز رسیده است که بیشترین میزان از اواخر سال 2018 به شمار می‌رود.

سایر تحلیلگران می‌گویند، تولید و صادرات نفت ایران افزایش یافته است. موسسه مشورتی SVB International برآورد کرده است، تولید نفت خام ایران در ماه می به 3.04 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که از 2.66 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه بیشتر است. همچنین صادرات نفت و میعانات گازی این کشور در ماه می به 1.93 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گفته تحلیلگران و آمارهای کشتیرانی، چین بزرگ‌ترین مشتری ایران است و در عین‌حال محموله‌هایی  به سوریه و ونزوئلا نیز ارسال می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان