//
کدخبر: ۴۰۴۹۸۵ //

یک راهنمای مهم مالیاتی که شاید به کارتان بیاید

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با بیان اینکه مشاغلی که کل میزان فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته کمتر از شش میلیارد و ۷۲۰ میلون تومان بوده است از ثبت اظهارنامه مالیاتی معاف خواهند بود، گفت: این افراد تا ۳۱ خرداد فرصت دارند نسبت به تعییت تکلیف این موضوع و تعیین مالیات مقطوع در درگاه خدمات الکترونیک اقدام کنند.

یک راهنمای مهم مالیاتی که شاید به کارتان بیاید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا محمدی روز سه شنبه ۱۶ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل امور مالیاتی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت آگاهی مودیان از موضوع تبصره ماده ۱۰۰ گفت: با توجه به اینکه در پایان سال مالی هستیم رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی این مهم می‌توانند به مردم به خصوص افرادی که اشراف به این موضوع ندارند کمک بزرگی بکنند.

محمدی ادامه داد: طبق تبصره ماده ۱۰۰ مشاغلی که میزان فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است از ثبت اظهارنامه مالیاتی معاف خواهند بود و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته، بیش از شش میلیون نفر می‌توانند از این تبصره استفاده کنند. از این شش میلیون نفر، مالیات چهار میلیون نفر صفر و مالیات دو میلیون نفر دیگر هم از یک ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

محمدی ادامه داد: افرادی که با سیستم آشنایی ندارند می‌توانند تا ۳۱ خرداد ماه با مراجعه به کافی‌نت‌های سطح شهر نسبت به استفاده از این تبصره اقدام کنند. هزینه این خدمات در کافی‌نت‌ها هم حدود ۱۹۰ هزار تومان است که این موضوع نیز توسط بازرسان رصد می‌شود تا از مردم هزینه اضافه اخذ نشود.

وی با بیان اینکه تبصره ۱۰۰ برای مودیان خرد یک ظرفیت قانونی فرصت استثنایی است، گفت: مشاغلی که بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال فروش کالا و خدمات داشته باشند باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند. این اظهارنامه باید براساس ارقام واقعی باشد چون با توجه به اینکه حساب‌های بانکی شخص بررسی می‌شود اظهار خلاف واقع به جریمه منجر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در ادامه به موضوع مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت بخشی از این عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اشاره و اعلام کرد: میزان پرداختی از محل مالیات بر ارزش افزده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های البرز در سال ۱۴۰۱ بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده که نیمی از آن به شهرداری کرج پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در رابطه با پرداخت مالیات افزود: با توجه به اینکه افکار عمومی همیشه در مورد مالیات همیشه مطالبه‌گری دارد، شهرداری‌ها به خصوص شهرداری کرج باید نسبت به اینکه این عواید چگونه هزینه می‌شود گزارش دهد. برخی از شهرداری‌ها در شهرهای مختلف کشور پروژه‌هایی  را براساس همین عوارض تعریف می‌کنند و به شهروندان هم گزارش می‌دهند. شورای شهر کرج هم می‌تواند در این خصوص از شهرداری مطالبه کند.

وی در ادامه به بحث فرار مالیاتی هم اشاره کرد و گفت: یکی از موارد فرار مالیاتی استفاده نکردن از دستگاه پوز است. صاحبان مشاغل باید آگاهی داشته باشند که استفاده نکردن از دستگاه پوز نوعی فرار مالیاتی است و جرم محسوب می‌شود. در این خصوص شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت امور مالیات نسبت به سوت‌زنی این موضوع اقدام کنند تا توسط بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در بحث مالیات خانه‌های گرانقیمت هم خانه‌های با ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان مشمول مالیات است. در این خصوص ۴۰۰  واحد در استان شناسایی شده است.

محمدی در پایان میزان درآمد مالیاتی استان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ این رقم شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۹۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان