//
کدخبر: ۴۰۱۳۷۲ //

جدول قیمت جدید مرغ در بازار / ران مرغ چند ؟!

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.


جدول قیمت جدید مرغ در بازار / ران مرغ چند ؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است. در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است.قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت انواع مرغ در بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۹۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۱۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

 

۱۰۵,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۱۲,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۱۸,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۹۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۷۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۵۴,۵۰۰

حمیدرضا کاشانی از کاهش قیمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۲ تا ۳۳ هزارتومان است که نسبت به نرخ مصوب ۳۰ درصد اختلاف دارد.

گفته او، معاونت بازرگانی وزارت جهاد طی نامه ای صادرات تخم‌مرغ را ممنوع اعلام کرده که همین امر منجر به افت شدید قیمت شده است.

کاشانی ادامه داد: علی رغم آنکه تنظیم بازار و مدیریت بازار به اتحادیه واگذار شده است، اما اعلام ممنوعیت صادرات منجر به لغو این مصوبه شده است که در نهایت ضربه جدی به تولید وارد می کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۱۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که ۱۵ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز بازار داخل است.

او گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳۵ هزارتن تخم مرغ صادر شده است، درحالیکه هیچ تاثیری در بازار داخل نداشت. حال با استمرار ممنوعیت صادرات، حذف گله ها تا یک ماه آینده سرعت می گیرد.

نایب رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی فروش مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: به نظر می‌رسد چنین نرخی واقعی نباشد و عرضه مرغ گرم بالاتر از کیلویی ۷۵ هزار تومان نیست.

وی با بیان اینکه میزان تولید در فروردین سال جاری امیدوار کننده است، گفت: دولت تا چه زمانی می‌خواهد با قیمت دستوری تولید را سرکوب و مرغداران را متحمل ضرر کند. ابتدا و انتهای چرخه تولید آزاد است و کمتر مسئولی انتقادی را متوجه تولیدکنندگان جوجه یک روزه می‌کند. وقتی جوجه یک روزه ۲۸ هزار تومان یعنی ۲ تا ۳ برابر قیمت مصوب عرضه می‌شود اینجا این پرسش مطرح است که قیمت مرغی که جوجه‌اش ۲۸ هزار تومان است باید کیلویی چند بفروش برسد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: تولیدکنندگان جوجه یک روزه نیز متحمل ضرر شده‌اند اما چرا دولت باید در آنالیز قیمت مرغ گوشتی قیمت جوجه را ۱۲ هزار تومان در نظر بگیرد این قیمت دستوری باید برداشته شود.

عظیمی در پایان با اشاره به حذف تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای، گفت: عدم نقدینگی مرغداران باید جبران شود این تامین می‌تواند در غالب فروش نهاده مدت‌دار انجام و اینگونه امکان تنفس برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان