//
کدخبر: ۴۰۰۵۵ //

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رییس کل بانک مرکزی

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز(سه شنبه) با حضور ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی آغاز شد.

 جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رییس کل بانک مرکزی
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این جلسه که به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شده قرار است آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری به خصوص کاسپین بررسی شود.

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گزارشی از آخرین اقدامات بانک مرکزی در این باره به نمایندگان ارایه می کند.

به گفته مسئولان بانک مرکزی، فعالیت موسسات غیرمجاز در دهه هفتاد خورشیدی، با دخالت نهادهای مرتبط غیرمرتبط در حوزه پولی و بانکی و اعطای مجوز شکل گرفت و این وضعیت در دهه هشتاد با ناتوانی آنها در نظارت بر موسساتی که مجوزشان را صادر کرده بودند و فقدان مقررات محدودکننده در زمینه فعالیت این موسسات به اوج رسید.

نتیجه این فرآیند، بروز بی انضباطی در نظام پولی و مالی کشور بود به شکلی حضور این موسسات اثرات منفی بر افزایش نرخ سود سپرده ها گذاشت و در برخی موارد بیش از 30 درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می شد.

با تصویب قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی در مجلس شورای اسلامی در سال 83 و تهیه و تصویب آیین نامه های آن تا سال 86، بانک مرکزی از نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی مسئول ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی شد که نتیجه آن مهار رشد بی رویه موسسات غیرمجاز و محدود کردن فعالیت آنها بوده است.

از ابتدای دولت یازدهم ساماندهی موسسات غیرمجاز فعال در نظام پولی و مالی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است؛ اکنون تنها چهار موسسه فاقد مجوز در حال فعالیتند که این بانک قصد دارد تا پایان امسال پرونده این موسسات را نیز تعیین تکلیف کند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان