//
کدخبر: ۳۹۸۸۴۶ //
واکنش معامله گران به خبر توقیف نفتکش «Niovi»

قیمت طلا صعودی شد، قیمت سکه ریخت /اصلاح قیمت دلار

در تهران، اسکناس آمریکایی که روز گذشته تحت تاثیر یک پیام توییتری مبنی بر نصب مجدد دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای ایران کاهشی شده بود در بازار امروز هم کاهشی شد.

قیمت طلا صعودی شد، قیمت سکه ریخت /اصلاح قیمت دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه ، نرخ دلار در هرات مانند روز قبل شل کرد و در حول و حوش 800 ،900 تومان کاهش را ثبت کرد.

نرخ حواله درهم نیز در نیمه اول معاملات نقدی امروز نوسان کاهشی را تجربه کرد با این حال در ادامه معاملات نقدی امروز نسبت به رو قبل تقریبا رنج شد.

در تهران، اسکناس آمریکایی که روز گذشته تحت تاثیر یک پیام  توییتری مبنی بر نصب مجدد دوربین‌های آژانس انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای ایران کاهشی شده بود در بازار امروز هم کاهشی بود.

خبر توقیف نفتکش ها در بازار دلار 

با این حال، در نیمه دوم معاملات نقدی امروز معامله گران افزایشی با برجسته کردن خبر توقیف نفتکش ها سعی کردند سد راه معامله گران کاهشی  و نزول بیشتر دلار شوند و زمین سست و ریزشی دلار را تا حدودی سفت کنند. 

البته عده‌ای از تحلیلگران ارزی بر این‌باورند که نوسانات کاهشی نرخ دلار در یکی دو روز اخیر،اصلاح نرخ شاخص ارزی بعد از روند افزایشی چند روز گذشته است. 

طبق خبرهای منتشر شده ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «Niovi» از سوی سپاه پاسداران در تنگه هرمز خبر دادند.چند روز قبل هم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک کشتی متخلف با پرچم جزایر مارشال را توقیف کرد.

صعود نرخ دلار در مرکز مبادله 

از سوی دیگر مرکز مبادله ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار (اسکناس) بود. اسکناس آمریکایی بود.آن طور که مرکز مبادله اعلام کرده نرخ دلار با افزایش 220 تومانی نسبت به روز گذشته، در سطح عدد 42 هزار و 306 تومان قرار دارد.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 46 هزار و 521 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته افزایش 355 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 519 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 460 تومان، 42 هزار و 292 تومان و 10 هزار و 472 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 13 اردیبهشت 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا با کاهش نامحسوس 17 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 2 میلیون و 622 هزار تومان قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان