//
کدخبر: ۳۹۸۴۴۴ //

حباب سکه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد | طلا و سکه گران تر می شود؟ | جدیدترین قیمت ها امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: درباره قیمت طلا و سکه چندان نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید دید که انس جهانی طلا چه می‌شود و نوسانات بازار ارز چقدر ادامه‌دار است اما در صورتی که بانک مرکزی بتواند قیمت ارز را کنترل کند و ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم بازارها خیلی ملتهب نخواهد شد.

حباب سکه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد | طلا و سکه گران تر می شود؟ | جدیدترین قیمت ها امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در مورد افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: علی‌رغم اینکه ما در بازارهای جهانی حدود ۱۱ دلار کاهش انس جهانی طلا را داشتیم اما در بازارهای داخلی از ابتدای این هفته روند افزایش قیمت‌ها را داشتیم که بخشی از آن به خاطر نوسانات و افزایش قیمت ارز و بخشی هم به این دلیل بوده است که تقاضا در بخش خرید مصنوعات طلا و سکه اندکی بیشتر شده است.

نادر بذرافشان در مورد اینکه قیمت طلا و سکه تا چه حد بالا خواهد رفت، هم بیان کرد: در این زمینه چندان نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باید دید که انس جهانی طلا چه می‌شود و نوسانات بازار ارز چقدر ادامه‌دار است اما در صورتی که بانک مرکزی بتواند قیمت ارز را کنترل و مدیریت کند و ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم بازارها خیلی ملتهب نخواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: حدود دو ماه بود که قیمت‌ طلا و سکه به ثبات خوبی رسیده بود و در حال حاضر هم نوسانات اخیر اندکی طبیعی است چون با ورود به ماه شوال و افزایش جشن و اعیاد، طبیعی بوده است که با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم البته همانطور که اشاره شد تقاضا به میزان اندکی افزایش یافته و بخش دیگر افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر نوسانات نرخ ارز بوده که در صورتی که ارز یک مقداری کنترل شود احتمال اینکه تا پایان هفته ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم وجود دارد.

وی افزود: توصیه ما از روزهای پایانی سال و ابتدای سال ۱۴۰۲ این بوده است که مردم زیاد منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و الان هم با توجه به ثبات و اندک افزایش قیمت‌ها باز هم معتقدیم که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است. چون نوسان بین ۲ تا ۵ درصد و حتی ۷ درصد طبیعی است برای همین معتقدیم که الان هم قیمت‌ها خوب است و شرایط التهاب زیاد نیست و با توجه به ثباتی که از ابتدای سال داشتیم الان هم مردم می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با خرید مصنوعات طلا و سکه به راحتی انجام دهند.

حباب سکه چقدر شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: حباب سکه دیروز ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که امروز به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است برای همین توجیه اقتصادی ندارد چون نهایتا ۱۵۰ هزار تومان هزینه ضرب آن می‌شود. از طرف دیگر، در سال‌های اخیر ما دچار رکود در بخش تولید شدیم برای همین پیشنهاد ما این است که هموطنان می‌توانند با نصف مبلغ حباب سکه، مصنوعات طلا بخرند که از این طریق هم بخش تولید تقویت می‌شود و هم می‌توانند آن را به صورت زینت استفاده کنند.

آخرین قیمت طلا و سکه

طبق گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه امامی (طرح جدید) به ۳۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه بهار آزادی (طرح قدیم) ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ریع سکه ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه گرمی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،‌ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و انس جهانی طلا نیز ۱۹۸۸ دلار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان