//
کدخبر: ۳۹۷۷۹۳ //

پنیر گوسفندی هم لاکچری شد + جدول قیمت ارزان‌ترین پنیر سفیدهای بازار

پنیر سفید نسبت به بقیه پنیرهای بازار قیمت مناسب‌تری دارد و البته مورد مصرف افراد بیشتری هم است. قیمت هر کیلو پنیر سفید فله‌ای در میادین میوه وتره‌بار ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در لبنیاتی‌های سطح شهر ۸۵ هزار تومان است.

پنیر گوسفندی هم لاکچری شد + جدول قیمت ارزان‌ترین پنیر سفیدهای بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

برای ما ایرانی‌ها، نان و پنیر صبحانه سنتی خوشمزه‌ای است که گاه عصرانه دلچسبی هم می‌شود. این صبحانه ساده که پایه اصلی صبحانه‌های ایرانی است، از روزگاران قدیم محبوب ما بوده. شاهد آن نوشته‌های ژان شاردن، جهانگرد فرانسوی، است که به عهد صفویان (حدود ۳۵۰ سال پیش) به اصفهان آمد و شرح دیده‌های خود را در قالب سفرنامه‌ پیاده کرد.

در سفرنامه شاردن در وصف وعده صبحانه آبا و اجداد ما اینگونه نوشته شده است: «صبحانه اشخاص متوسط‌الحال عبارت است از یک تکه نان که در سینی چوبی رنگ‌زده براق قرار دارد،‌ با مقداری پنیر و یک کاسه ماست و یک کاسه دوغ، و یک یا دو نوع میوه که یکی از آنها غالبا خربزه است. برای هر یک از افراد، یک سینی خاص به شرحی که گذشت آماده می‌شود. در ایران، پنیر را به صورت قطعات سخت درست نمی‌کنند. آنان همچنان که ما اروپاییان کره را در کوزه‌های مخصوص نگه می‌داریم پنیر را در پوست بز ذخیره می‌کنند و هر وقت بخواهند مقداری از آن را به صورت ورقه‌های نازکی برمی‌گیرند. این ورقه‌های نازک پنیر را مخصوصا در فصل تابستان با دوغ می‌آمیزند و با کوبیده دانه‌های بنه مخلوط می‌کنند و می‌خورند.»

مطابق با صحبت‌های شاردن، همچنان پنیر از خوراکی‌های اصلی میز صبحانه بسیاری از ما است و خوشبختانه امروز در بسته‌بندی‌های مختلف با طعم‌های مختلف عرضه می‌شود. اما تفاوت امروز با گذشته این است که پنیر نیز از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و قشر متوسط‌الحال دیگر توان خرید و مصرف پنیرهایی مانند پنیر گوسفندی لیقوان یا پنیر تبریزی که در جهان به نام پنیر سفید آذربایجانی شناخته می‌شود، را ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۷۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان