//
کدخبر: ۳۹۶۸۴۹ //

کاهش بیش از ۵ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

درحالی که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش داشت اما طی هفته گذشته تحت تاثیر احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و بی ثباتی در تقاضا برای این کالای اساسی کاهش یافت.

کاهش بیش از 5 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی قوی در منطقه یورو قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت اما طی هفته گذشته تحت تاثیر احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و بی ثباتی در تقاضا برای این کالای اساسی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 56 سنت افزایش 81.66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 77.87 دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 5.4 درصد و نفت خام آمریکا 5.6 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز پنج شنبه به علت نگرانی از رکورد و افزایش ذخایر نفت آمریکا، بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود که کمترین میزان از اوایل ماه آوریل به شمار می‌رفت.

آمارهای اقتصادی از منطقه یورو و انگلیس قیمت نفت را در روز جمعه افزایش داد.

بررسی‌ها نشان می دهد، روند بهبود اقتصادی منطقه یورو در این ماه به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است زیرا صنعت خدمات شاهد افزایش تقاضای رو به رشد بوده است.

یک نظرسنجی صنعتی نشان داد، کسب‌وکارهای انگلیسی در فعالیت‌هایشان جهش و کندترین تورم مخارج در بیش از دو سال گذشته را گزارش کرده‌اند.

آمارهای دولتی هند نشان می‌دهد، پالایش نفت خام پالایشگاه‌ها در این کشور در ماه مارس نزدیک به بالاترین سطح خود باقی مانده است که به تقاضای فصلی قوی در سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان را تامین کرده‌اند.

باتوجه به پیش‌بینی تحلیلگران در مورد برداشت از ذخایر نفت در ماه آینده در نتیجه تصمیم اوپک به کاهش تولید و افزایش تقاضا در چین، چشم‌انداز عرضه محدودتر در بازار وجود دارد.

کامرزبانک در یادداشتی اعلام کرد، کاهش قابل پیش‌بینی عرضه احتمالا قیمت ها را در میان مدت افزایش می‌دهد.

با این حال، بی ثباتی اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ بهره همچنان بر بازارهای نفت تاثیر می‌گذارد.

در عین حال، انتظار می‌رود، فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در جلسه اول ماه می، نرخ بهره را افزایش دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان