//
کدخبر: ۳۹۵۳۸۸ //

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۱/۲۵؛ بارش باران و برف تا سه‌شنبه آینده/ کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور تا سه‌شنبه آینده و کاهش محسوس دما طی اوایل هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق خبر داد.

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۱/۲۵؛ بارش باران و برف تا سه‌شنبه آینده/ کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر،‌ شمال  شرق و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

امروز همچنین در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به دلیل پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست. شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و فقط در ارتفاعات سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

یکشنبه آینده در استان‌های اردبیل، گیلان،‌ مازندران و غرب گلستان بارش پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و مناطقی از شمال غرب و روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

امروز در شمال غرب، غرب، شمال  شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر کاهش دما روی می‌دهد و فردا دما در این مناطق افزایش می‌یابد. روز یکشنبه نیز در اردبیل و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی شده است. برای سایر مناطق کشور نیز از شنبه تا پایان هفته روند تدریجی دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

 زمان شروع: ظهر جمعه 1402/01/25

زمان پایان: دوشنبه 1402/01/28

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 1.5 متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه‌سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بنادر، آسیب دیدن شناورهای سنگین .

توصیه: احتیاط در عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت به تورهای صیادی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت 28 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل 1 تا 2 متر و در فراساحل 2 تا 3 متر

زمان پایان: عصر دوشنبه 1402/01/28

نوع مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

منطقه اثر:

جمعه 1402/01/25: شنبه 1402/01/26: یکشنبه 1402/01/27: دوشنبه 1402/01/28: شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان