//
کدخبر: ۳۹۲۱۲۲ //

ارتقای توان تولید برق در ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: سال گذشته توان عملی ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور با اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی و رفع محدودیت‌ نیروگاه‌های بخاری حدود یک‌هزار و ۳۵ مگاوات افزایش یافت.

ارتقای توان تولید برق در ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اعلام این خبر افزود: صنعت برق حرارتی در طول سال 1401 علاوه بر احداث واحدهای نیروگاهی جدید برنامه ارتقای هزار و 35 مگاواتی توان عملی نیروگاه‌های موجود را در دستور کار قرار داده بود که با فعالیت‌های بی‌وقفه تلاش‌گران صنعت برق این مهم در موعد مقرر محقق شد.

وی یادآور شد: در پروسه اجرای این برنامه فرایند ارتقای واحدهای گازی به روش Maptune + EMS منجر به افزایش 481 مگاواتی توان عملی 171 واحد نیروگاهی شد. همچنین در این مدت نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش مدیا ارتقای 150 مگاواتی توان 10 واحد نیروگاهی را به دنبال داشته است.

نمازی افزود: از دیگر پروژه‌های پیش‌بینی شده در این بخش افزایش توان واحدهای گازی به روش IGV+بوده است که پیاده‌سازی این طرح موجب ارتقای 136 مگاواتی توان 47 واحد نیروگاهی شد. از سوی دیگر طی یک‌سال اخیر ارتقای 126 مگاواتی توان عملی 44 واحد نیروگاهی نیز از طریق افزایش تولید بلوک سیکل به روش HRSG additional firing پیاده‌سازی شده است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: از سوی دیگر در این مدت نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش تراکم مرطوب موجب افزایش 90 مگاواتی 6 واحد نیروگاهی شده و ارتقای توربین‌های گازی به روش‌های MAP2B، CT60 در این بازه زمانی ارتقای 130 مگاواتی توان عملی هشت واحد نیروگاهی را در پی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال نیز برنامه افزایش قدرت عملی تعدادی از واحدهای نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این طرح‌ها را نیز همانند سال گذشته به پایان برسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان