//
کدخبر: ۳۹۰۲۴ //

محبوب‌ترین خودروها برای دزدان ایرانی کدامند؟

در سال گذشته 85 هزار فقره دزدی خودرو ثبت شد. محبوب‌ترین خودروها برای دزدان ایرانی کدامند؟

معاون پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه می‌گوید: پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان، پنج خودرویی هستند که ۹۵ درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.علیرضا ساوری در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بین 80 تا 85 هزار فقره سرقت خودرو در کشور انجام شده که گستردگی وقوع این جرم در کشور نشان می دهد که 85 درصد خودروهای سرقتی متعلق به سالهای 85 و قبل از آن است که از ضریب ایمنی مطلوبی برخوردار نبودند.

ساوری تصریح کرد: 5 دسته از خودروها 95 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان می‌شود.

وی گفت: ما در نظر داریم به منظور کاهش سرقت این دسته از خودروها در مرحله اول نسبت به نصب ردیاب بر روی 500 هزار خودرو در 9 الی 11 استان که دارای بیشترین آمار سرقت هستند اقدام کنیم و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.

این مقام مسئول در معاونت پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: در این راستا ما با 7 شرکت متخصص وارد مذاکره شدیم و قرار است از بین آنها 3 شرکت را در 9 الی 11 استان حمایت معنوی کنیم تا اقدامات لازم برای نصب ردیاب روی 5 دسته خودرو را انجام دهند.

ساوری با بیان اینکه هزینه نصب ردیاب 400 تا 600 هزار تومان از سوی شرکت ها ارزیابی شده است گفت: با اقداماتی که انجام دادیم قرار شد با دریافت 80 هزار تومان از سوی مشتری نسبت به نصب ردیاب بر روی خودروهای پر سرقت اقدام کنیم . این ردیاب در 20 نقطه خودرو نصب می‌شود و با توجه به اینکه در سرقت زمان مهم است سارقان نمی‌توانند تمام این نقاط را از کار بیندازند.

مطلب پیشنهادی

قیمت پژو 2008 نهایی شد

98 میلیون و 900 هزارتومان

قیمت پژو 2008 نهایی شد

معاون پیشگیری وضعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه افزود: این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که اگر سارق باطری خودرو را هم از کار بیندازد تا سه ساعت به وسیله باطری پشتیبان می تواند کار کند و به محض جابجایی خودرو ردیاب پیامکی به راننده ارسال می‌کند و می‌تواند مکان خودرو را با ظریب خطای 10 متر نشان دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان