//
کدخبر: ۳۹۰۱۱۱ //

همه چیز درباره طرح "کالابرگ الکترونیکی" در کرمانشاه/ اجرای طرح در ۵۱۵ فروشگاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۱۵ فروشگاه برای عرضه کالا در طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح استان مشخص شده، گفت: هم اکنون امکان خرید کالا در این فروشگاه‌ها وجود دارد.

همه چیز درباره طرح "کالابرگ الکترونیکی" در کرمانشاه/ اجرای طرح در ۵۱۵ فروشگاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مختار احمدی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی در کرمانشاه نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شده، به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و افزود: تمام افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند بود.

وی ادامه داد: در این طرح به میزان یارانه‌ای که به خانوار تعلق می‌گیرد - برای دهک‌های اول تا سوم نفری ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم به بالا نفری ۳۰۰ هزار تومان- روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و از یک ماه قبل از موعد واریز یارنه نقدی، به صورت اعتبار جهت خرید کالا قابل استفاده خواهد بود.

به گفته این مسئول، این اعتبار بر روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و با هر کارت بانکی متعلق به وی قابل استفاده بوده و تنها محدود به کارت یارانه نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از طریق این کالابرگ می‌توان ۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، تخم مرغ، مرغ، ماکارونی، شکر، قند و برنج را خریداری کرد، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در نوع برند انتخابی، وزن کالاها و... وجود ندارد و افراد حتی این امکان را دارند که همه اعتبار خود را به خرید یک کالای خاص اختصاص دهند و یا فقط بخشی از اعتبار یارانه خود را برای خرید کالا بگذارند.

احمدی اضافه کرد: چنانچه فرد هیچ استفاده‌ای از اعتبار یارانه خود نکرده باشد و یا بخشی از آن را خرید کرده باشد، مابقی به صورت نقدی و در موعد مشخص واریز یارانه در حساب وی خواهد بود.

وی فروشگاه‌های طرف هدف این طرح را در مرحله اول شامل تمام شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه، افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت و... دانست  که نیروهای آنها برای این منظور آموزش دیده‌اند و یادآور شد: در مراحل بعدی این طرح در تعاونی‌های مصرف دستگاه‌ها و فروشگاه‌های خرد نیز اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در حال حاضر ۵۱۵ فروشگاه در سطح استان برای این منظور فعال هستند و قرار است با همکاری صنعت، معدن و تجارت این تعداد به هزار فروشگاه افزایش یابد.

احمدی همراهی دستگاه‌های مختلف را در اجرای این طرح لازم دانست و عنوان کرد: صمت، اتحادیه‌های صنفی، جهاد کشاورزی و... برای مراحل مختلف از تعیین فروشگاه‌ها تا تامین کالاهای اساسی باید پای کار باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به اینکه آیا یارانه خاصی هم به این کالاها تعلق می‌گیرد یا نه، عنوان کرد: یارانه خاصی در نظر گرفته نشده، اما از فروشگاه‌ها درخواست شده تخفیفاتی را برای این ۱۰ قلم کالا در نظر بگیرند.

وی معتقد است، از آنجایی که دولت برای طرح کالابرگ الکترونیکی برنامه بلندمدت دارد، این امکان هست که در آینده سیاست‌های تشویقی یارانه‌ای نیز به خانوارهایی که از این اعتبار استفاده می‌کنند، اختصاص دهد.

احمدی با بیان اینکه تمام افرادی که یارانه می‌گیرند، کدملی سرپرست خانوار آنها شارژ شده و هم اکنون قابل استفاده است، گفت: تنها کسانی که یارانه آنها قطع شده و یا یارانه نمی‌گیرند مشمول این طرح نخواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افراد خواست چنانچه اعتراضی در این زمینه دارند از مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودداری کنند و با تلفن همراهی که متعلق به سرپرست خانوار است و از طریق کد دستوری #۲۸*۷۸۸* از وضعیت اعتبار خود مطلع شوند.

وی همچنین از تعریف شبکه ملی اعتبار از سوی دولت خبر داد که اپلیکشین آن به نام "شما" در دسترس است و افراد می‌توانند از این طریق وضعیت اعتبار، لیست فروشگاه‌ها و.. را بررسی کنند.

احمدی از مزایای این طرح هم یاد کرد که علاوه بر کمک به معیشت مردم، زمینه خرید کالاهای اساسی و جلوگیری از سوءتغذیه برای افراد کم برخوردار را فراهم می‌کند و بر کاهش تزریق نقدینگی به جامعه و کمک به مهار تورم نیز اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرا شد و چون موفقیت آمیز بود، از ۱۶ اسفند در سراسر کشور به اجرا در آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان