//
کدخبر: ۳۹۰ //

وعده روحانی برای اتمام مسکن مهر

رییس جمهوری دیشب وعده اتمام مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم را داد، اما آیا با توجه به پیشرفت فیزیکی این طرح از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون می‌توان به اتمام آن تا مرداد سال آینده امیدوار بود؟

وعده روحانی برای اتمام مسکن مهر

حسن روحانی شب گذشته درباره مسکن مهر گفت:‌ « مسکن مهر یکی از مشکلات دولت بود. خانه‌هایی ساخته شده بود بدون اینکه تسهیلات لازم  را داشته باشد.  مسجد و کلانتری و مدرسه و گاز و برق و آب و جاده در این مسکن‌ها نبود، بر این اساس دولت به مشکل خورد، اما با همه اینها پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود.»

اما آیا وعده رییس جمهوری تا مردادماه سال آینده محقق می‌شود؟

در پاسخ به این پرسش مهم‌ترین مولفه‌ای که باید در نظر گرفته شود، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر از زمان آغاز به کار دولت تاکنون است. بر اساس اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به دولت یازدهم تحویل شد.

علی نیکزاد اسفند سال گذشته در این‌باره به تسنیم، گفت:‌ «دولت دهم پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت 70درصدی به دولت یازدهم تحویل داد و  اگر مسئولان مربوطه خوب عمل می‌کردند کل پروژه‌های مسکن مهر تا الآن تحویل متقاضیان شده بود.در دولت دهم از دو میلیون و 180 هزار مسکن مهر، یک میلیون و180 هزار واحد تحویل قطعی و الباقی نیز با پیشرفت 70درصدی تحویل دولت یازدهم شد.»

به گفته مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود 93 درصد است، یعنی از مردادماه سال 92 تا امروز (دیماه 95) طرح مسکن مهر 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به عبارت دیگر طی حدود 41 ماهی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد واحدهای طرح مذکور ماهانه کمی بیش از نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. حال اگر با همین روند تکمیل واحدها ادامه داشته باشد برای 7 درصد باقیمانده تقریبا 12.5 ماه زمان نیاز است.

از آنجاکه حدود 7 ماه از عمر دولت یازدهم باقیمانده، بنابراین اوایل زمستان سال آینده زمانی است که پرونده مسکن مهر بسته می‌شود، البته به این شرط که پیشرفت پروژه‌های آن با روند کنونی ادامه داشته باشد.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان