//
کدخبر: ۳۸۹۹۹۱ //

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / سکه به کانال نزولی برمی‌ گردد؟

در سومین هفته اسفند دلار، قیمت طلا و سکه را در مسیر نزولی قرار داد. این روند کاهشی دیروز با افزایش محدود قیمت دلار شکسته شد. آیا روند بازار فلز زرد صعودی است؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 اسفند 1401 / سکه به کانال نزولی برمی‌ گردد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در سومین هفته بهمن‌ماه قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. این روند روز گذشته صعودی شد و با افزایش محدود اسکناس آمریکایی همراه شد.

این هفته قیمت دلار متاثر از حضور رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، کاهش داشت و همبستگی دلار و بازار فلز زرد در بازار طلا و سکه به خوبی نمایان شد. بازگشت قیمت دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی باعث شد قیمت سکه تا ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

کاهش دلار و افت بازار سکه

کارشناس بازارهای مالی، به همبستگی شدید  قیمت طلا و سکه به قیمت دلار اشاره می‌کنند و معتقدند با وجود این همبستگی، قیمت طلا با دلارِ بالاتر از نرخ فعلی در حال معامله است. این در حالی است که قیمت سکه همواره دارای حباب است.

درباره بازار سکه تحلیلگران فنی از رویت الگوی هارمونیک صحبت می‌کنند. در این الگو نقاط چرخش قیمت‌ها مشخص می‌شود و کمکی است برای معامله‌گران در جهت فرار از ضرردهی بیشتر. درباره روند بازار، تحلیلگران فنی می‌گویند اگر الگوی هامونیک در بازار سکه تکمیل شود چرخش قیمت اتفاق می‌افتد. این در حالی است که بخشی از سکه‌بازان باور دارند که کاهش سنگین سکه در روزهای گذشته به دلیل افت قیمت دلار بوده است.

نافرمانی طلا از قیمت دلار

صبح روز پنجشنبه ۱۸ اسفند این احتمال در بازار فلز زرد وجود داشت که قیمت دلار در مسیر اصلاح نرخ قرار بگیرد و به تبع آن قیمت طلا و سکه نیز اصلاح قیمت را تجربه کند. این گمانه‌زنی درست از آب درآمد. قیمت دلار افزایش محدودِ ۹۰۰ تومانی داشت و قیمت سکه نیز در فاز صعودی قرار گرفت. هر چند قیمت طلا کاهش محدودی را تجربه کرد.

در روزهای گذشته معامله‌گران بازار دلار، طلا و سکه در انتظار نتایج نشست شورای حکام‌ بودند. این نشست بدون صدور قطعنامه‌ای علیه کشورمان پایان یافت. با این وجود، قیمت در بازارهای مالی با وجود فضای نیمه تعطیل بازار در روز گذشته صعودی بود. از همین رو تحلیلگران بازار معتقدند مولفه‌های تاثیرگذار برافزایش قیمت‌ها در اقتصاد تغییری نکرده و این افزایش انتظارات تورمی است که بیشترین اثر را بر روند صعودی قیمت‌ها در بازار می‌گذارد.

سکه گران، طلا ارزان شد

پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی افزایش قیمت داشت. این قطعه از سکه در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در کانال ۲۶ و ۲۷ میلیون تومانی نوسان داشت اما روز گذشته با رشد بیش از ۷۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان شد.

نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با قیمت، با نرخ ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت   طلا  برخلاف سکه، روند کاهشی داشت و ارزان شد. هر مثقال طلا به قیمت ۹ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان شد.

در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱.۸۳۴.۸۱ دلار معامله شد.

روز گذشته به تناسب افزایش قیمت سکه،‌ قیمت حباب سکه افزایش داشت. این افزایش باعث شد حباب سکه امامی و بهار یک کانال بالاتر بنشینند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان