//
کدخبر: ۳۸۹۲۳۳ //

جدیدترین قیمت میوه در بازار شب عید

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: از ۵ اسفندماه جاری عرضه میوه‌های تنظیم بازاری شب عید آغاز شده است.


جدیدترین قیمت میوه در بازار شب عید
به گزارش فرتاک نیوز،

 قیمت ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان برای هر کیلوگرم پرتقال و قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم سیب تنظیم بازاری شب عید تعیین شده است

در دی ماه امسال تأمین و تنظیم بازار میوه شب عید بر عهده بخش خصوصی گذاشته شد. این واگذاری پس از حاشیه‌های تأمین و عرضه میوه شب عید سال گذشته انجام شد.

پس از این واگذاری مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه میوه و تره بار، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین از سوی بخش خصوصی بخش خصوصی تعهد داد که، اگر دولتی‌ها از دخالت در بازار میوه شب عید دست بردارند، میوه شب عید را ۱۵ درصد زیر نرخ بازار عرضه کنند.

امروز دارایی نژاد خبر داد که بخش خصوصی عرضه میوهای تنظیم بازاری شب عید را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: آغاز عرضه میوه‌های تنظیم بازاری شب عید به‌تدریج از ۵ اسفند در میادین اصلی پایتخت شروع و اکنون در حال انجام است.

دارایی نژاد میزان عرضه میوه‌های تنظیم بازاری در میدان میوه و تره بار را ۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این ۵ هزار تن ۲ هزار ۵۰۰ تن پرتقال و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه قیمت‌های برای پرتقال و سیب تنظیم بازاری شب عید تعیین شده است، اظهار کرد: قیمت ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان برای هر کیلوگرم پرتقال و قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم سیب تنظیم بازاری شب عید تعیین شده است.

دارایی نژاد درباره دیگر میوه‌های پر مصرف نوروز نیز گفت: کیوی، نارنگی و خیار از دیگر میوه‌های داخلی پر مصرف در ایام نوروز هستند که به اندازه نیاز این ایام تأمین و انبار شده است و آنها نیز در حال عرضه هستند.

 

وی قیمت هر کیلوگرم کیوی در میادین میوه و تره بار را ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی را از ۱۵ تا ۵۵ هزار تومان و هر کیلوگرم خیار را ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

دارائی نژاد قیمت هر کیلوگرم انار در میادین میوه و تره بار را نیز از ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همچنین قیمت هر کیلوگرم میوه وارداتی موز در میادین میوه و تره بار ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان