//
کدخبر: ۳۸۹۱۲۲ //

درخواست یک تشکل دانشجویی از مجلس درباره افزایش حقوق ها

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به نمایندگان مجلس خواستار تصویب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به صورت پلکانی شد.

 درخواست یک تشکل دانشجویی از مجلس درباره افزایش حقوق ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به صورت پلکانی شد.

در این نامه آمده است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

متأسفانه در روزهای اخیر تصمیمات و پیشنهادهایی را از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد بوده‌ایم که برخلاف رویه‌ی عدالت‌محور بوده است و از نمایندگان مردم انتظار می‌رفته که پیوست عدالتی این پیشنهادها را نیز مورد بررسی قرار دهند. در ادامه به برخی آنها اشاره می‌کنیم:

1. در مورخ 1401/11/6 در جریان بررسی بخش درآمدی لایحۀ بودجۀ سال 1402 کل کشور، طبق بند الحاقی (6) تبصره (6) ماده واحده، می‌بایست تعرفه‌ عوارض خروج از کشور 20 درصد نسبت به سال 1401 افزایش یابد. در کمال تعجب نمایندگان مجلس با حذف این مورد موافقت کرده‌اند در حالی که این مورد باعث کاهش گوشه‌ای از بار مشکلات مالی کشور می‌شود. افزایش نیافتن تعرفه‌ی عوارض خروج از کشور و ثابت ماندن آن، منجر به کاهش مالیات دریافتی از افراد متمکن و نبود عدالت مالیاتی می‌شود.

٢. براساس مصوبه‌ی کمیسیون تلفیق بودجه در 5 اسفند 1401، مجلس شورای اسلامی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را 20 درصد افزایش می‌دهد؛ این در حالی‌ست که نبود توزیع پلکانی موجب تضییع حقوق افراد با درآمد پایین‌تر است. انتظار می‌رود نمایندگان با پلکانی کردن افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متناسب با حقوق دریافتی آنان، به طور عادلانه حقوق‌ها را افزایش دهند و این افزایش حقوق برای همه گروه‌های درآمدی یکسان نباشد.

با توجه به موارد مذکور مجدداً تصریح می‌نماییم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، خواستار افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور و پلکانی کردن افزایش حقوق کارکنان دولت است و انتظار می‌رود نمایندگان مردم عملکرد خود را درقبال این پیشنهادهایی که ناعادلانه تصویب شده یا در مجلس درحال بررسی است، اصلاح نمایند.

"و من الله التوفیق "

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۱۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان