//
کدخبر: ۳۸۸۳۳۳ //

نرخ تورم بهمن ماه ١٤٠١ به تفکیک استانی

بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (۶۷.۹ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم بهمن ماه ١٤٠١ به تفکیک استانی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن ماه ١٤٠١ شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ۶۰۸.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ٦.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٢.٠ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵۳.۴ درصد می‌باشد. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٧.٩ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۷.۷ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٢.٧ درصد) است.

خانوارهای شهری

بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ۵۹۸.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ٥.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ١.٩ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۵۲.۷ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٦.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۶.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤١.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ۶۶۲.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان قم با ٦.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١.٩ درصد می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۵۶.۷ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٧٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان گیلان (٤٩.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ۵۱.۷ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٥٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٥.٤ درصد) است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان